LG Tone Free FN7 (Zwart)

Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

LG Tone Free FN7 (Zwart) Review

danielorsel 13 januari 2021, 31 views Product geleend

LG Tone Free FN7 (Zwart)

Ik heb deze oortjes "geleend" van de reviewclub in ruil voor een eerlijke recensie TWS oortjes met goede en minder goede eigenschappen. Geluid is top, ANC ook. Bediening kan beter en er zijn een aantal onlogische keuzes gemaakt.

Pluspunten

• ANC
  • Batterij
  • geluid
  • App

Minpunten

• prijs

Eerste ervaringen met lg tonen free FN7

- Premium uitstraling. Mooie mat zwarte oplaadcase van goed materiaal. Krast en kraakt niet. Voelt erg solide aan, net als de oordopjes zelf. Die zijn hoogglans zilver, vind ik zelf minder mooi maar dat is een kwestie van smaak.

- Pairing makkelijk en vlekkeloos. Als je één dopje wilt gebruiken omdat je nog met de buitenwereld in contact wilt blijven haal je gewoon 1 dopje uit de case ipv 2. Ook het switchen tussen links en rechts gaat vlekkeloos, met een toontje dat je oortje geactiveerd wordt. Wanneer je een dopje uit je oor haalt gaat die automatisch "uit". Wanneer je hem weer in doet gaat hij weer "aan". Wanneer je beiden oortjes uit doet zorgt dit ervoor dat je muziek/podcast op pauze gaat. Erg handig alleen niet 100% nauwkeurig. Zeker met podcasts kan dat vervelend zijn als ze op de achtergrond toch door gespeeld hebben. Ook als je een oortje uit doet en even en je zak stopt gaat het niet goed, de beweging zorgt er dan voor dat je andere oortje telkens op pauze gaat. Je moet ze dus echt terug stoppen in het doosje, wat je dus altijd in je zak moet hebben. Voordeel is wel dat ik ze daardoor minder laat slingeren. Dus ik ben ze niet zo vaak kwijt als andere TWS dopjes. Mocht je ze toch niet kunnen vinden kan je ze vanuit de app zoeken, door ze een hard geluid af te laten spelen. Dit werkt vrij goed, mits je ze in een stille omgeving kwijt bent en de bluetoothverbinding tot stand blijft.

- Verbinding stabiel en sterk. Ik kan mijn hele huis doorlopen zonder dat de verbinding wegvalt of hapert, dit is beter dan bij mijn andere bluetooth headsets.

- Eerste indruk van de geluidskwaliteit is erg goed te noemen, vooral i.c.m de app waarin je de equalizer zelf in kunt stellen en ook de touch bediening naar eigen smaak in kunt stellen. ANC werkt vooral buiten erg goed. Ruis valt weg en volume hoeft niet hoog. Ook fijn dat het geluid van de muziek niet hoorbaar vervormd of er een druk op de oren ontstaat zoals bij mijn goedkopere ANC.

Heb jij ook een LG Tone Free FN7 (Zwart)?