LaCie Hard Drive USB Porsche 250GB 250GB Review

Crijnn 16 mei 2006, 807 views

LaCie Hard Drive USB Porsche 250GB 250GB

Pluspunten

• Veel opslag
  • Mooi
  • Mobiel

Minpunten

• Korte USB kabel
  • Geen mee geleverde firewire kabel
  • Grote adapter

Mobiliteit Score: 4
Reden tot aankoop:
De grootste reden dat ik deze schijf heb gekocht is de prijs en omdat ik nieuwe schijfruimte nodig had. Ook wilde ik graag een externe schijf zodat ik als ik een Lan heb of naar vrienden ga dat ik dan mijn films, muziek, programma's e.d. kan meenemen.
Door Lacie wordt dit mogelijk gemaakt!

Verpakking:
Bij het uitpakken van de schijf werd ik al blij. Mooi klein doosje eromheen met genoeg val en stoot bescherming. De schijf heeft een prachtige schil en doet het ook goed. Niet voor niets ontworpen door Porche.

Compatibiliteit:
Omdat ik zowel een PC als een Mac heb, heb ik de schijf geformatteerd als FAT32, dit gebeurt volgens mij standaard.
Mac kan geen NTFS schrijven wat ik persoonlijk wel jammer vind.
Dit omdat FAT32 geen grotere bestanden kan hebben dan 4Gb. (lastig met games uitpakken). Om deze reden heb ik de schijf dus als FAT32 zodat zowel Windows als OSX dit schijfje kan lezen en schrijven.

Wat ik een beetje vreemd vind is dat Partition Magic 7.0 aangeeft dat de schijf 'BAD' is. De schijf presteert al meer dan 10 weken zonder enige problemen dus dit snap ik niet helemaal. Maar heb hier verder geen zorgen om.

Geluid:
Had beter gekund maar is acceptabel. Alleen 's nachts als mijn computerje aan het downloaden is hoor ik een zacht gezoem.

Warmte:
De schijf wordt warm, zoals het hoort.
Geen extreme temps waar je je zorgen over zou moeten maken.

Prijs:
Helemaal TOP!!!!!!!!!!!!!!
Gekocht bij de locale PC boer en was in de aanbieding slechts 90

Conclusie:
Absoluut waar voor je geld.
Een mooie, goed presterend HD die er aantrekkelijk uitziet die mij nog jaren blij zal maken.
Het enige wat ik jammer vind is dat er geen firewire kabel wordt meegeleverd. Wel handig op de Mac aangezien in maar 2 USB poorten heb.

Heb jij ook een LaCie Hard Drive USB Porsche 250GB 250GB?

Ik had graag wat meer objectieve testdata gezien. Doorvoersnelheden, benchmarks etc. Kleine moeite toch om er even een HD benchmark op los te laten? En hoe warm is warm? Kan je de temp uit laten lezen onder full load? Ben wel nieuwsgierig namelijk. En hoe wordt deze gekoeld? Zit er een kleine fan in of wordt deze passief gekoeld?