Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell

Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell Review

Bruzski 12 januari 2021, laatste update op 18 januari 2021, 1.077 views Product gekocht

Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell

Ik keek al een tijdje uit naar de UniFi Protect G4 Doorbell omdat deze geen cloudopslagdienst bevat en zelf over je eigen beeldmateriaal beschikt.

Pluspunten

• Geen abonnement
  • Beeldkwaliteit is top
  • Floodlight maakt het af
  • Mooie looks
  • Homekit intergratie via de Homebridge plugin
  • Custom sound instelbaar via SSH
  • Display voor berichtgevingen

Minpunten

• Protect app is nogal buggy
  • (Motion control) Hit & Miss
  • 24v voeding nodig van minimaal 20-25VA
  • Geen ring events zichtbaar onder IOS

Kwaliteit Score: 5
Ik keek al een tijdje uit naar de UniFi Protect G4 Doorbell omdat deze lokale opslag bevat en zelf over je eigen beeldmateriaal beschikt. Ik was dus blij na een tip dat de deurbel via de USA leverbaar was, heb er een direct kunnen bestellen en heb hem inmiddels sinds vorig jaar in combinatie met een Unifi UDMPro en een Friedland D117 mechanische gong.

Er is inmiddels een hoop over geschreven en mijn eigen ervaringen komen vrijwel overeen met de recente ervaringen van andere.

Helaas is de deurbel niet geschikt voor PoE, maar vertrouwt hij op een typische stroombron, ik heb zelf een ABB 24V 25VA beltrafo in gebruik welke voldoende power levert.

Er is tevens dual-band 802.11ac Wi-Fi aan boord, wat een pluspunt is ten opzichte van veel van de concurrentie. Via de Unifi Protect App kan je ook de ingebouwde LED-display aanpassen om je gasten te begroeten met aangepaste berichten en dergelijke.

Voor iemand die al gebruik maakt van de UniFi Protect ecosysteem, zal de Unifi Protect G4 Doorbell natuurlijk een makkelijke aanbeveling van mij zijn. vroege recensies van toen de deurbel in de testfase waren zijn tot nu toe ook vrij positief geweest. ook voor degenen die niet al gebruik maken van Unifi Protect, is er nog steeds veel om van te houden.

De lokale opslag van beeldmateriaal is gemakkelijk het grootste voordeel ten opzichte van de concurrentie. Met de groeiende bezorgdheid over de privacy van bv. Google Nest of Amazone's Ring, springt de UniFi Protect G4 Doorbell zeker in het oog.

Een punt wat ik echter wel wil benadrukken is dat een aantal dingen wel verbeterd moeten worden willen ze van enige betekenis zijn in de slimme deurbelmarkt.

bv. de geschiedenis terugzien van niet alleen motion events maar ook ring events onder de IOS protect app, onder Android of via de Protect webportaal is dit namelijk wel mogelijk, een andere optie is wellicht dat de deurbel jou opbelt zodra iemand voor de deur staat en aanbelt.

Heb jij ook een Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell?

Bedankt voor je review, heb een vraagje over het bestellen...

Ik ga medio februari verhuizen en zou dan ook graag de deurbel installeren, zou je kunnen aangeven hoe lang te levertijd was voor jou en waar&hoe je deze besteld hebt?

Alvast bedankt!
ik heb deze via de Viabox route naar nederland kunnen versturen, het verzenden naar mijn huisadres duurde in totaal zo'n 8 weken, uiteraard zijn de tal van verzendopties bepalend.

[Reactie gewijzigd door Bruzski op 13 januari 2021 21:15]

Thanks! Dan wacht ik wel totdat het via de reguliere kanalen te koop is :)

[Reactie gewijzigd door Jean-Paul Bidet op 13 januari 2021 21:09]

Bedankt voor je review, ik had hoop dat hij vanaf 2021 te koop in NL zou zijn zoals de signalen waren maar helaas toch nog uitgesteld. Hier ook volledig in de lijn en wil graag mijn Ring vervangen. Zou hem net als jou icm UDM Pro gaan gebruiken.

Ik volgde alleen even niet wat je bedoelde met "een andere optie is wellicht dat de deurbel jou opbelt zodra iemand voor de deur staat en aanbelt"?
Met de Unifi deurbel ontvang je alleen een bel of beweging notificatie, de geluidjes hiervan zijn niet te veranderen waardoor je dus niet weet of iemand aanbelt of dat er alleen beweging wordt waargenomen, het zou mooi zijn als er een optie komt dat je deurbel kan opbellen zodat je direct contact heb met de persoon aan de andere kant. :)
Nu snap ik hem, thanks! Dat had ik inderdaad gelezen dat de geluiden van de notificaties niet aan te passen zijn. Laten we hopen dat dat toekomstig nog verholpen gaat worden dmv een update, technisch moet het mogelijk zijn :)
Is hij er bij jou ook zo makkelijk af te halen of heb je er nog iets extra's voor gedaan om dat moelijker te maken tegen b.v. diefstal?
ik heb de mijne voorzien met een antidiefstal schroef die ik vlak voor de pin opening heb geplaatst, werkt uitstekend.
Zit dit er niet standaard bij? Bij mijn huidige ring zit zo’n schroef inbegrepen. Welke heb je dan gekocht als ik vragen mag ?