MikroTik hAP ac2

Specificaties Access Point, WiFi max. 1,167Gbps - Bekijk alle specificaties

MikroTik hAP ac2 Review

spacy 12 januari 2021, 147 views Product gekocht

MikroTik hAP ac2

Eigenlijk is de prijs te laag van deze router/ac. De verhouding prijs / instelmogelijkheden is ongekend! ...maar weet heel goed waar je aan begint! Alles op netwerkgebied is instelbaar, en dat is ook direct het lastige, je hebt echt goede kennis van netwerken nodig voor dit product.

Pluspunten

• prijs
  • compact
  • heel veel instelmogelijkheden

Minpunten

• configuratie

Beheerbaarheid Score: 4
Gekocht om een oude asus66 te vervangen als thuis-router/ac.

De verhouding prijs / instelmogelijkheden is ongekend! Dit is een super apparaat(je), maar weet heel goed waar je aan begint!! Out of the box had ik al moeite Wifi 5Ghz wifi werkend te krijgen, omdat net 1 default instelling afweek ten opzichte van wat de apparatuur thuis verwacht had.

Werkelijk alles wat je je maar zou kunnen bedenken dat configureerbaar zou moeten zijn in je thuisnetwerk is dat ook met dit apparaat. Maar vanwege deze vele opties voelde ik mij al snel verdwaald in de interface, gelukkig kon ik hulplijnen inschakelen die vaker met apparatuur van MicroTik werken. Anders had het mij iets langer geduurd, maar had ik de oplossing ook wel gevonden.

Dus is je kennis van netwerken prima in orde en ben je niet bang voor wat uitzoek werk, kortom een echte tweaker ;-) dan is dit een uitstekende koop, in de andere gevallen kies je liever voor een meer consument vriendelijk plug en play merk.

Heb jij ook een MikroTik hAP ac2?