1 review

Philips TAW6505/10

€ 164,-
Specificaties Stereo met Bluetooth (oplaadbare accu) - Bekijk alle specificaties

Philips TAW6505/10 Review

degrauwNewbie 11 januari 2021, laatste update op 11 januari 2021, 969 views Product gekocht

Philips TAW6505/10

Aangeschaft via ING Punten Deze kan ook IN de kast Knoppen blijven bereikbaar Heeft veel potentie, maar lijkt nog wat buggy te werken af en toe

Pluspunten

• Past mooi in de kast
  • Heeft bereikbare knoppen

Minpunten

• Installeren was lastig

Muziekweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 3
Basweergave Score: 3
Mid- en hoogweergave Score: 4
Van een Ikea Symfonisk zonder mogelijkheid om speaker groep te koppelen via Google Home en bluetooth.
Na een zoekperiode deze gevonden, want deze kan ook IN de kast (ik wil liever geen losse dingen).

Ik heb deze via de ING punten aangeschaft, lijkt wel degelijk een stuk goedkoper.

Hij ziet er mooi uit en de stof past mooi bij ons interieur. Ook een vereiste was dat er knoppen op zaten voor volume en stoppen (en nog steeds bereikbaar als deze in de kast staat).

Geluidskwaliteit is anders dan de Symfonisk. Bij sommige muziek mooier, bij sommige minder mooi. Hij heeft in ieder geval meer volume.

Het installeren was heel lastig. De app zag het apparaat maar niet. Ik heb overigens de Play-Fi app gebruikt, niet die van Philips (TPVision). Op een gegeven moment zag ik dat hij ging updaten en daarna ging het goed.
Er is geen vaste netwerkverbinding mogelijk, maar met (mijn) WiFi gaat het goed.
Bluetooth lukt soms wel en soms niet.

Het plaasten in de Google Home speakergroep gaat goed. Er zit geen Google Assistent in overigens.

De verlichting aan de achterkant had voor mij niet gehoeven. Het kan ook uit:) Maar mijn zoontje van 3 vindt de verlichting wel heel mooi en kiest elke keer een andere kleur uit.

Het is allemaal wat minder volwassen dan Sonos, maar misschien komen er nog wat verbeteringen met wat updates. Voor ons zo, in een gezins setting met niet heel veel eisen aan de geluidskwaliteit, geef ik het een voldoende.

Heb jij ook een Philips TAW6505/10?

Het grote voordeel van Sonos/Ikea apparatuur zoals de Symfonisk lijn is juist dat je makkelijk kunt groeperen en combineren, echter geef je in deze (korte) review aan van niet. Wat ging er bij jou precies fout?
Hoi!
Ja klopt dat ze onderling goed in een groep kunnen met andere Sonos speakers. Ik heb andere Google speakers en daarmee in één groep lukt niet. Zie ook:
Gebruikt u de speaker nog? Hoe zijn de ervaringen nu?
Jazeker!
Hij bevalt eigenlijk prima. Hij is niet altijd stabiel, maar dat neem ik op de koop toe.
Ik vind hem nog steeds mooi, de lampjes zijn leuk en zelfs mijn kinderen van 2 en 5 kunnen er goed mee overweg. Dat komt door de knoppen bovenop voor volume, start-pause en de lampjes.
De updates hebben wel wat verbeteringen doorgevoerd.
Dat is fijn! Ik ben benieuwd of u het ook als surroundgeluid gebruikt? Lees over vertragingen in de audio.
Nee, dat gebruik ik niet.
Wel in een Google speakergroep en dat gaat goed.