Specificaties WiFi, 500GB - Bekijk alle specificaties

Mvix MXPVR-500 500GB Review

scheh02 3 augustus 2010, 342 views

Mvix MXPVR-500 500GB

Pluspunten

• "Slikt" een hoop formaten maar MKV(Matroska video) gaat jammer genoeg niet.
  • HDMI kwaliteit ook daadwerkelijk goed.
  • Speelt rechtstreeks ISO-bestanden af.
  • Laadt in slaapstand iPod accu op.
  • USB connectie verloopt vlekkeloos. Memorysticks met grote volumes kosten wat meer moeite.

Minpunten

• De ingebouwde harde schijf van 500 Gb produceert i.s.m. ventilator behoorlijk veel lawaai.
  • Firmware upgrade de eerste keer niet zonder helpdesk mogelijk.
  • Hiervoor moest meerdere malen contact op genomen worden met technische achterban omdat men het zelf ook niet wist. Nieuwste firmware is wat makkelijker te instaleren dan versie uit de doos.
  • Netwerkverbindingen lastig te configureren.
  • Beloofde Youtube en andere kanalen tot op de dag van vandaag nog steeds niet mogelijk ondanks snelle internet-aansluiting.
  • Apparaat "matched" niet echt lekker met mijn Logitech Harmony afstandsbediening.
  • Neemt in beperkte mate iPod bediening over.

Geluidskwaliteit Score: 4
Heel toevallig tijdens winkelen bij een grote multimedia gigant kwam ik het merk Mvix tegen.
Mooie range mediastreamers in verschillende prijsklassen met de MXPVR als iPod-docking station sprong mij direct in het oog. ;)
Ondanks stevige prijs was ik gecharmeerd van de specificaties en beloftes op de verpakking.
Na een avond worstelen met het menu en bellen en emailen met de helpdesk had ik het apparaat "up and running" met de broodnodige(volgens de website) firmware-updates.
Gezegd moet worden dat de helpdesk mij zeer geduldig en netjes geholpen hebben. Deskundig waren ze niet bepaald. Maarliefst 3 van de 5 problemen moesten doorgezet worden en via mail teruggekoppeld worden.
Uit alles bleek dat het hier om een betrekkelijk nieuw merk gaat. Vreemd de website lijkt op dit moment een verlaten dorp, wordt duidelijk niet meer geupdate.
Jammer vondt ik dat ze het vraagstuk netwerk instellen grotendeels afschoven met als argument dat het lastig was omdat ze niet konden controleren hoe mijn ISP werkte.(Ziggo)
Ik moet wachtwoorden intypen voor zaken waar ik helemaal geen wachtwoord voor heb of kan bedenken.
Netwerkfunctionaliteit heb ik verder dus niet getest en kopieer dus maar met USB sticks. |:(
Harde schijf van het apparaat is zeer lawaaiig wat echt ernstig stoort wanneer je een film zit te kijken.

De Mogelijheid om je iPod te docken is geweldig. Jammer is dat de bediening niet volledig te regelen is. Wel kan je een leuke achtergrond op je tv instellen ter decoratie op je feestje of partijtje. iPod wordt opgeladen als de MvixPVR uitgezet wordt. Dit is wel handig zeker waneer je je Apple snoertje weer eens kwijt bent.
VREEMD: Bij de winkelketen is dit merk ineens helemaal niet meer te koop. Ik heb dus twijfels over de kwaliteit van dit merk.
Als ik alles van tevoren geweten had ik dit apparaat in de schappen laten liggen.

Heb jij ook een Mvix MXPVR-500 500GB?

ik heb er ook 1 wat een kutding. Mijn UTP aansluiting werkt niet maar daar moet hij in principe voor terug; maar vooral gezeik omdat je alleen via FTP en niet via Samba oid, dus dat is klote
Net bij mediamarkt geweest:
What the f*ck? Dane-Elec SO Smart PVR 1TB is het zelfde apparaat met 1 tb en veel betere specs....?

UTP wel aan de praat maar houdt niet over. Youtube doet het dus echt niet. App. slaat dan vast.
Firmware? Nope. Oude versie nog steeds.
Dane Elec zelfde apparaat, kunnen we die firmware niet gaan gebruiken?
Als zij wel nog ontwikkelen.......

Het blijft een apparaat met potantie, maar er moet toch iemand zijn die dit kan afmaken....