Unihertz Jelly 2 Review

hipnie 11 januari 2021, laatste update op 11 januari 2021, 280 views Product gekocht

Unihertz Jelly 2

Prettige kleine smartphone Na een lange zoektocht naar een kleine up-to-date Android-smartphone van <€250,- kwam ik bij de Jelly2 uit. Samengevat: een unieke, kleine en betaalbare smartphone die prettig werkt als je er niet te veel op hoeft te typen.

Pluspunten

• Beeldscherm
  • Snelheid
  • Formaat
  • 3,5mm aansluiting voor oortjes
  • SD-kaart mogelijk
  • 2e Simkaart mogelijk
  • Snelladen

Minpunten

• Vingerafdrukscanner
  • Typen is lastig, logischerwijs
  • Camera

Prettige kleine smartphone

Eerste indruk:
+ compact
+ scherp beeld
+ snel

- typen is lastig

Formaat
In de eerste 2 weken dat ik de telefoon gebruikte vond ik 'm erg glad.
Hierna ben ik het bijgeleverde siliconen hoesje gaan gebruiken wat het probleem oploste.
Goed te bedienen met één hand.

Nu merk ik vaak niet eens dat 'ie in mijn broekzak zit.

Camera vind ik redelijk, maar is voor de meeste gebruikers waarschijnlijk ondermaats. Ik gebruik de camera niet veel, maar de foto's op mijn Huawei P20 Lite waren een stuk beter.

Accu gaat bij mij zo'n 2 dagen mee. Als je de telefoon veel gebruikt zal dit minder zijn. De telefoon zegt zelf 4 uur schermtijd te hebben geboden op een volle accu. Eenmaal aan de lader is 'ie ook zo weer vol. Ik heb geen meting gedaan.

Vooraf geïnstalleerde software is minimaal.

Grootste nadeel van deze smartphone is de matig werkende vingerafdrukscanner.
Na één vinger twee keer te hebben toegevoegd werkt ie redelijk.
De gezichtsherkenning is een prima alternatief. Ook biedt de Jelly2 mogelijkheden

De prijs is natuurlijk bijzonder scherp. In het begin kostte hij €135. Ik kocht 'm eind 2020 voor €170 (+ €10 verzendkosten).

Kortom: een unieke en kleine smartphone die prettig werkt als je er niet te veel op hoeft te typen.

Heb jij ook een Unihertz Jelly 2?

Hoi, ik heb hem nu ook een paar weken en ik vind het een geweldig apparaat. Ook de vele shortcuts zijn prettig zoals via de dedicated rode button, waarbij je al zelf 3 functies in kunt stellen en verder foto's nemen via volume toets of camera starten met 2x power button.

Voor het registreren van vingers las ik de tip dat je dat even zonder hoesje moet doen
Een andere tip, hij ondersteunt in elk geval 256gb SD.
En laatste tip probeer eens de Nova Launcher met app drawer. Met gemak 6 icons naast elkaar 😀
Bedankt voor je toevoeging.
Ik ga de Nova Launcher binnenkort uitproberen.

Toevoeging: mijn accu is inmiddels na 1 dag leeg, waarschijnlijk bevalt ie goed en gebruik ik 'm daarom iets meer ;)
Waar heb jij hem gekocht als ik vragen mag?
Dat mag. Direct via Unihertz.
Ik heb ook een Jelly 2 aangeschaft. Ongelofelijk hoeveel functionaliteit er in zo'n klein doosje gaat! Ik stream er voor de lol speelfilms en series mee via mijn chromecast en audio via bluetooth op mijn stereoset, dat gaat prima. Het is voor mij meer een hebbedingetje dan dat ik het veel functioneel gebruik.