Philips 276C8/00 Zwart

€ 319,-
Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 75Hz • IPS • 4ms - Bekijk alle specificaties

Philips 276C8/00 Zwart Review

WognummerTestpanel 11 januari 2021, laatste update op 11 januari 2021, 182 views Testpanel

Philips 276C8/00 Zwart

Ik heb deze monitor verkregen door het tweakers testpanel. Nu een week in gebruik en tevreden met de monitor, het is een zeer mooi scherm met een aantal kleine minpuntjes.

Pluspunten

• prachtig design
  • 64W USB c opladen
  • Kleurweergave

Minpunten

• Niet in hoogte verstelbaar
  • Geen Vesa Mount
  • Geen speakers in het scherm (wel een aansluiting voor audio)

Eerste indruk/Featureset.

Meteen bij het openmaken van de Doos vallen me 2 dingen op met als eerste het gewicht van de monitor die is prettig (heb zelf al een 27 inch 4k scherm die echt een stuk zwaarder voelt.) Ook valt meteen op dat het scherm op geen enkele manier in hoogte verstelbaar is (en dat vind ik wel jammer want dit scherm in de 4K variant kan dat wel.) Scherm voelt wel echt solide aan en lijkt ook goed in balans. (we hebben kittens thuis en ze doen wel eens een poging om tegen het scherm aan te gaan staan) Overigens is de stroomadapter echt Enorm, maar aan de andere kant vermoed ik omdat dit is omdat het scherm over de USB C aansluiting ook je laptop te kunnen opladen (tot 64W) wel wat jammer is dat het scherm niet dienst kan doen als docking (gemiste kans) ook geen USB aansuitingen die je kan gebruiken om bijv je Muis aan te sluiten, maar ik denk dat dit ook is omdat het scherm gewoon compact is/aanvoelt

in de Doos heb ik gevonden de volgende kabels
Stroomkabel (dit is een nogal grote adapter maar het scheelt een adapter als je hem met een laptop gaat gebruiken)
USB C - USB C
HDMI 2.0

De bouwkwaliteit en afwerking van het scherm zijn echt goed aan 3 kanten bezel loos geeft het scherm een mooi karakter op je bureau en de resolutie is ook fijn als je 2 documenten naast elkaar wil zetten

Kleurweergave:

deze is bij dit scherm prima in orde, ik wilde hem calibreren alleen is mijn spyder helaas defect en niet op tijd teruggekomen om te kijken hoe kleur echt de monitor is Maar mijn eigen foto's worden prachtig weergegeven zo uit de doos zonder aanpassingen. Het scherm ondersteund HDR 10 maar alleen op HDMI 2.0 dit heb ik dus niet kunnen testen. (vooral op een laptop mee gewerkt)

contrast helderheid.
de helderheid is met 350 cd/m² prima op orde maar dat heb ik zelf al vrij snel met een monitor voor dit gebruik niets mis mee

contrast vind ik zelf wat lastiger, we kijken zelf naar een OLED scherm thuis aan de muur en dan valt eigenlijk alles tegen, voor deze prijsklasse is het gewoon on par hij is gewoon in te stellen maar net niet helemaal, vanuit de doos zou ik daar verder ook niets aan doen het ziet er goed uit

Ghosting/Dode Pixels

Ghosting heb ik nog niet waar kunnen nemen zowel niet tijdens het thuiswerken als Gamen het scherm is hier met 4ms response snel genoeg voor ook zou je in de settings nog wat kleine dingen kunnen tweaken, het zit er gewoon echt prima uit, ook heb ik 30 min naar mn scherm zitten staren om dode pixels te vinden maar tot op heden is het me nog niet gelukt ze te vinden.

qua vormgeving is het scherm prima op orde en misstaat het op een bureau niet, echter omdat alles weggewerkt is in de voet lijkt alsof ze de verstelbaarheid iets hebben moeten beteugelen waardoor er dingen missen. maar eerlijk is eerlijk ik zou willen dat andere schermen dezelfde vormgeving hadden lekker dun waardoor er meer op een smal bureau past ook de voet is gewoon lekker klein.

Tot slot

de Prijs vind ik wat lastig een mening over te vormen, zoek je een scherm voor casual gebruik en gamen ja dan is het echt wel een mooi IPS scherm, ga je hem ook gebruiken voor thuiswerken besef je dan wel dat je hem niet op hoogte kan verstellen en neem je alles wat het scherm wel heeft mee dan is de prijs zeer goed te noemen

het is gewoon een mooi scherm met een aantal kleine irritatiepuntjes waardoor het voor thuiswerk niet helemaal voldoet maar als casual game/fotobewerking voor deze prijs ja een aanrader maar zn kracht zijn gewoon echt de mooie kleuren out of the box en het strakke design doordat alles achter in de voet van de monitor aangesloten kan worden is een zeer minimalistisch bureau te realiseren, ik vond de prijs aan de hoge kant maar het opladen van je Laptop via USB C is echt wel een feature die mij een hele blije gebruiker maakt.

wensen:
hoogte verstelbaar
vesa mount
webcam

Heb jij ook een Philips 276C8/00 Zwart?