Phanteks Eclipse P500A Digital (RGB) Zwart

€ 155,-
Specificaties Tower • 5 interne bays - Bekijk alle specificaties

Phanteks Eclipse P500A Digital (RGB) Zwart Review

MichaelBelgium 10 januari 2021, laatste update op 10 januari 2021, 479 views Product gekocht

Phanteks Eclipse P500A Digital (RGB) Zwart

Een mooi mid-tower kast. De RTX 3080 van cases, amper beschikbaar maar een premium product. Uitstekende performance, airflow, looks. Witte versie gekocht bij caseking.

Pluspunten

• Uitstekende bouwkwaliteit, premium feel én airflow
  • D-RGB inbegrepen (zie uitgebreide review voor meer)
  • 3x 140mm DRGB fans inbegrepen
  • Perfecte AIO compatibiliteit boven, achter en vooraan (tot 420mm radiator)
  • Deftig verpakt, unboxing is een low key een mooie ervaring
  • Voldoende SSD/HDD en cable management mogelijkheden
  • Mogelijkheid voor verticale GPU mount (apart verkrijgbaar)
  • Tempered glass panel met scharnier en magnetische sluiting - kan mooi en vlot openen

Minpunten

• Amper verkrijgbaar
  • Hoge prijs door vele vraag

Algemeen

Nog geen build kunnen doen met deze mooie kast. Dit staat wel op mijn planning. Deze kast is beschikbaar in het wit en zwart. Er is ook een versie zonder D-RGB.

Unbox ervaring heb ik op youtube gezet:

Ingebouwde RGB

De Phanteks P500A komt met ingebouwde D-RGB (of ARGB). De 3 inbegrepen ventilatoren + de zijkant van de PSU shroud gebruikt deze RGB

De kabels zijn gelabeld in verband met de connecties die je kan gebruiken om de RGB te doen werken. Die sluit je in principe gewoon aan op een ARGB header op het moederbord.

Mogelijkheiden ventilatoren/AIO's

Deze kast heeft een immens groot compatibiliteit aan fan installaties en AIO's.

Voor AIO's kan je deze installeren
  • Vooraan
  • 120mm radiatoren: 120, 240 en 360
  • 140mm radiatoren: 140, 280 en 420 (!)
  • Achteraan
  • Vanboven
  • tot 3x 120mm
  • tot 2x 140mm
  • [/list]
Er is 1 minpunt aan de fan installatie vanvoor: de inbegrepen fans zijn geinstalleerd aan de binnenkant van de kast en niet de buitenkant WANT het is niet mogelijk om 3 140mm fans aan de voorzijde (dus direct achter de front mesh panel) te installeren - de front panel word geblokeerd door de onderste 140mm fan. Maar het is wel mogelijk om 2x 140mm of 3x 120mm fans te doen

Extra opties

Dual system
Ja hoor, deze kast heeft ook plaats voor een 2de system, met een ITX moederbor die vanboven dan geinstalleerd word. Ook hiervoor heb je een "upgrade kit" voor nodig - samen met een PSU die 2 systemen aankan, zoals de Revolt X van Phanteks
Verticale GPU mount
Om dit te kunnen doen heb je een vertical gpu mount nodig + rizer cable. De kast ondersteund dit maar dit is niet inbegrepen wanneer je deze koopt. Dit is apart beschikbaar

Heb jij ook een Phanteks Eclipse P500A Digital (RGB) Zwart?

Er is een mod voor de front panel zodat het wel past, ik wil zelf ook deze kast halen maar ik lees overal dat de meegeleverde fans behoorlijk veel lawaai maken. Ongeacht dat het 3 pin fans zijn kan je ze een beetje stil maken via het moederbord? En kab je die 3 fans ook daisy chaine aan elkaar en dan op de case fan aansluiten oo het moederbord?
Ik kan niet zeggen van lawaai want heb nog geen build hiermee gedaan maar ik dacht dat het 4 pin fans zijn hoor, in de video op tijdstip 10:13 is er een kabel gelabeld D-RGB fan, dat 4 pin is. En ja, de fans kan je daisy chainen om zo 1 kabel aan het moederbord te hangen
Klein vraagje.

Is het mogelijk om in deze kast aan de bovenkant een push/pull op je radiotoren te bouwen en die op te hangen? Is daar genoeg ruimte voor?
Dat zal krap worden denk ik, alleen push of alleen pull is zeker mogelijk, maar beiden - zal krap zijn tegen je moederbord
Zelf zat ik ook te kijken naar deze kast. Maar heb 8,5 cm ruimte boven in nodig voor een 6 cm dikke radiator met fans er op. Als ik zo lees gaat dat niet lukken?