Specificaties 15,6" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus UL50VG-XX027C Review

xaos 3 augustus 2010, laatste update op 3 augustus 2010, 471 views

Asus UL50VG-XX027C

Pluspunten

• Gaat lang mee op de batterijen
  • Groot beeldscherm
  • Goede desktopvervanger

Minpunten

• Wat groot / zwaar voor veelvuldig reizen
  • Niet de snelste processor in zijn prijsklasse

Heb deze laptop een paar maanden geleden aangeschaft en ben er erg over te spreken.

Mijn vorige laptop was al zo'n 5 jaar oud en aan vervanging toe. Ik gebruik hem voornamelijk als desktop vervanger, ik game niet maar gebruik wel office en adobe producten (photoshop, illustrator, indesign en bridge) intensief. Een groot irritatiepunt van mijn vorige laptop was de brakke accu, die op het laatst slechts 1 minuut meeging. Aangezien ik nog wel eens vlieg en vaak mijn laptop meeneem, is een goede accu dus een pré.

Na een tijdje rondkijken was mijn keuze op de Asus UL50V gevallen, voornamelijk vanwege de positieve reviews over de accuduur. Aangezien ik niet perse de allersnelste processor en grafische kaart nodig (geen games) heb is de laptop meer dan snel genoeg voor mijn normale gebruik.

Asus heeft een een tooltje voorgeinstalleerd voor de power management, wat erg handig is. Er kan geschakeld worden tussen de Nvidea kaart voor meer power of de interne grafische kaart voor langere batterijduur, afhankelijk van de gewnste situatie. Met alle settings op laag en normaal surfen / typen haal je ongeveer 10 uur op een volle accu, met settings op performance haal zeker wel 6 uur. Erg goed dus!

Helaas installeert Asus de nodiger troep en wordt er geen Windows installatie CD bijgeleverd, dus geen clean install. Wel is er de mogelijkheid om een restore DVD te maken, mocht je dat nodig hebben.

Het beeldscherm geeft een erg mooi en helder beeld, alleen de kijkhoek is wat kleiner als wat ik van mijn vorige laptop gewend was. Erg fijn natuurlijk dat het 15.6" widescreen is voor het kijken van filmpjes.

Dit is niet de meest lichte/kleine laptop, dus als je voor mobiliteit gaat is dit wellicht niet de beste oplossing. Aangezien dit voor mij mijn desktop vervanger is, heb ik bewust een compromis gemaakt tussen draagbaarheid en groot scherm / toetsenbord. Ik neem hem bijna dagelijks mee naar mijn werk zonder problemen overigens, ook op de fiets.

Al met al ben ik erg te spreken over de producten van Asus, de kwaliteit is goed en de prijs meestal zeer concurrerend.

Heb jij ook een Asus UL50VG-XX027C?