Logitech Z407 Review
Speakers hebben prima geluid en werkt via USB, jack en Bluetooth. De dial is erg handig in de praktijk en de set ziet er ook netjes uit. Het geluid vind ik prettiger dan de Ikea Sonos-lamp die ruim het dubbele kost. Voor het geld een fijne set.
Pluspunten
Prima geluid Handige dial Fraai design Aansluitingen (USB, jack, Bluetooth)
Minpunten
Relatief korte kabels Veel losse draden
Eindoordeel
Ik zocht een betaalbare set speakers voor mijn werkplek. Ik ben niet zo van de Sonos en andere smart-speakers. Leuk voor in de keuken, maar op de computer heb ik liever een rechtstreeks verbinding. Dan heb je nooit gedoe met koppelen van de speakers en als het werkt met de geluidskaart, dan werkt het altijd zonder gedoe.
:strip_exif()/m/69680/1KYn0QXqPm48WfKRXquqfzQBEGEpQDunWK2YO4nxoOkS6wr2a3.jpeg?f=620xauto)
De luidsprekers zijn aangesloten op de monitor, dus de PC die op de linker monitor is aangesloten (via dock) kan er ook muziek via afspelen. Het geluid is prima en wellicht dat het op hoog volume niet perfect is, vind ik het meer dan prima voor mijn doel. De bas is instelbaar via de dial en dat is prettig, want ik vind de standaardinstelling teveel bas hebben.
Het is ook mogelijk om via Bluetooth te koppelen. Dat gebruikt mijn vrouw op deze set, omdat die geen Spotify kan installeren op haar werklaptop. Zij koppelt het aan haar telefoon en ook dat werkt goed.
Ik heb een zit/sta bureau en dan is bedrading altijd wat lastiger. Door de hoogteverstelling moet je rekening houden met de bedrading en speling hebben. De subwoofer is de centrale hub en alle draden lopen daar naartoe. Dat is in dit geval niet handig. Prettiger was geweest dat de linker en rechter speaker onderling verbonden zouden zijn. De sub weegt niet veel, dus wellicht dat ik die nog onder de tafel ga monteren, zodat het er achter de tafel wat cleaner uit ziet.
De dial klinkt als een gimmick, maar werkt heel erg prettig. Snel even muten (knop indrukken) en volume regelen. Ook andere functies (back, forward, basregeling) gaan via de dial. Voor het geld ben ik er zeer over te spreken.
:strip_exif()/m/69680/1KYn0Q2bfzT6UVmb3CGFSx9Eb6VOBP7FnqkD3gRDKTynF8TDau.jpeg?f=620xauto)
Volledige specificaties van Logitech: https://support.logi.com/...-Technical-Specifications
Update: Augustus 2022
De line-in lijkt wat kuren te vertonen. Sinds kort valt soms de linker speaker uit. Schakel ik naar Bluetooth, dan werkt die wel, maar op line-in is de linker speaker dan helemaal stil. Na het uit- en inschakelen van de speakers werkt het weer. Het inschakelen gaat overigens gepaard met een (te) hard opstartgeluid. Ik dacht eerst aan een kabelbreuk, maar het uit-/inschakelen zou dan geen effect moeten hebben.
Update: Oktober 2022
De linker speaker gaf helemaal geen geluid meer. Ook op Bluetooth geen geluid meer en ook niet na een reset. Als ik de speakerkabels wissel, dan blijft die speaker stil. Alles losgehaald (zat allemaal weggewerkt) en het bleek dat het tulp-plugje teveel speling had. Even de boel aangeknepen en het lijkt weer te werken. Waarom die soms uitviel en na een power-cycle toch weer deed is mij een raadsel.
:strip_exif()/m/69680/1KYn0QXqPm48WfKRXquqfzQBEGEpQDunWK2YO4nxoOkS6wr2a3.jpeg?f=620xauto)
De luidsprekers zijn aangesloten op de monitor, dus de PC die op de linker monitor is aangesloten (via dock) kan er ook muziek via afspelen. Het geluid is prima en wellicht dat het op hoog volume niet perfect is, vind ik het meer dan prima voor mijn doel. De bas is instelbaar via de dial en dat is prettig, want ik vind de standaardinstelling teveel bas hebben.
Het is ook mogelijk om via Bluetooth te koppelen. Dat gebruikt mijn vrouw op deze set, omdat die geen Spotify kan installeren op haar werklaptop. Zij koppelt het aan haar telefoon en ook dat werkt goed.
Ik heb een zit/sta bureau en dan is bedrading altijd wat lastiger. Door de hoogteverstelling moet je rekening houden met de bedrading en speling hebben. De subwoofer is de centrale hub en alle draden lopen daar naartoe. Dat is in dit geval niet handig. Prettiger was geweest dat de linker en rechter speaker onderling verbonden zouden zijn. De sub weegt niet veel, dus wellicht dat ik die nog onder de tafel ga monteren, zodat het er achter de tafel wat cleaner uit ziet.
De dial klinkt als een gimmick, maar werkt heel erg prettig. Snel even muten (knop indrukken) en volume regelen. Ook andere functies (back, forward, basregeling) gaan via de dial. Voor het geld ben ik er zeer over te spreken.
:strip_exif()/m/69680/1KYn0Q2bfzT6UVmb3CGFSx9Eb6VOBP7FnqkD3gRDKTynF8TDau.jpeg?f=620xauto)
Volledige specificaties van Logitech: https://support.logi.com/...-Technical-Specifications
Update: Augustus 2022
De line-in lijkt wat kuren te vertonen. Sinds kort valt soms de linker speaker uit. Schakel ik naar Bluetooth, dan werkt die wel, maar op line-in is de linker speaker dan helemaal stil. Na het uit- en inschakelen van de speakers werkt het weer. Het inschakelen gaat overigens gepaard met een (te) hard opstartgeluid. Ik dacht eerst aan een kabelbreuk, maar het uit-/inschakelen zou dan geen effect moeten hebben.
Update: Oktober 2022
De linker speaker gaf helemaal geen geluid meer. Ook op Bluetooth geen geluid meer en ook niet na een reset. Als ik de speakerkabels wissel, dan blijft die speaker stil. Alles losgehaald (zat allemaal weggewerkt) en het bleek dat het tulp-plugje teveel speling had. Even de boel aangeknepen en het lijkt weer te werken. Waarom die soms uitviel en na een power-cycle toch weer deed is mij een raadsel.
Beoordeel deze review:
Reacties (4)
Een van de minpunten die je noemt zijn de korte kabels. Wat is de lengte van de kabels?
Er zijn 4 kabels in totaal die allemaal naar de subwoofer lopen:
- Netvoeding (230V)
- 3.5mm stereo jack die je aansluit op de audio out van je computer, dock of monitor.
- 2x tulp-steker naar de speakers.
Maar hoelang is die 2x tulp-steker voor de speakers?
De kabel naar de speakers zijn ongeveer 1.85m en de kabel die naar de subwoofer gaat is rond de 2.0m. Netspanningskabel van de subwoofer is ook ongeveer 1.85m.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn