1 review

Canton Movie 135 (Zwart)

Specificaties 5.1 Cinemaset speaker met 100W vermogen - Bekijk alle specificaties

Canton Movie 135 (Zwart) Review

Jiskefett 9 januari 2021, laatste update op 9 januari 2021, 82 views Product gekocht

Canton Movie 135 (Zwart)

Vandaag mijn Canton Movie 135 ontvangen en aangesloten op de Denon ARV-X2500H. Het setje kwam in een forse doos en wordt geleverd met muurbeugels en een gebruiksaanwijzing in acht talen, maar zonder luidspreker-snoeren, wat ik opmerkelijk vind. Maar het is een budget-setje dus wellicht konden die snoeren er niet af...

Pluspunten

• Prima geluid
  • Subwoofer apart te regelen

Minpunten

• Geen luidspreker snoeren meegelever

Muziekweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Mid- en hoogweergave Score: 5
Na het setje te hebben aangesloten op mijn Denon AVR-X2500H, heb ik eerst de luidspreker setup van Denon geconfigureerd. Bij het instellen van de subwoofer ging het verkeerd: Volgens de instructie van Denon moet de subwoofer aan staan, op 50% van het volume en op de juiste wijze zijn aangesloten. Na een keer of vier alles herhaald te hebben en er nog steeds geen geluid uit de subwoofer kwam, kwam ik er achter dat er een modus-schakelaar op de subwoofer zit: aan-auto-uit. En die stond op uit...

Na het voltooien van de setup eerst maar eens Spotify aangezet. Ik was erg verrast door het heldere geluid dat uit de kleine speakers komt! Prima geluid, zonder bijgeluiden. Het volume even flink opengedraaid maar geen vervorming van het geluid kunnen waarnemen. Toen weer snel terug naar een normaal volume, want ik wil geen last met de buren en ook onze katten doken onder de bank: de speakers kunnen volgens de omschrijving 100 watt aan, maar dat heb ik niet durven uitproberen.

De Blue Ray van Bohemian Rapsody bezorgde me kippenvel: Het geluid is niet als in de bioscoop, maar je zit wel echt ín de film! Ook hier een geweldig geluid!

Ik heb deze set gekocht als vervanging van mijn 18 jaar oude Böse Acoustimas systeem en ik moet bekennen dat ik nauwelijks verschil in geluid hoor. Indertijd betaalde ik iets van € 1200 voor de acoustimas als ik me goed herinner. Dit setje kostte me, inclusief de bijgekochte luidspreker- en subwooferkabel € 375,- Waarmee ik maar wil zeggen dat je voor een budget-prijs een prima set kunt kopen!

Qua vormgeving ziet het setje er ook fraai uit: de boxen zijn vrij klein, iets groter dan de voorganger van dit setje (Canton Movie 95), maar kleiner dan de Böse boxen.

Al met al erg tevreden over mijn aankoop!

Heb jij ook een Canton Movie 135 (Zwart)?