Specificaties 3" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG Pop GD510 Zwart Review

Barrycade 3 augustus 2010, laatste update op 3 augustus 2010, 1.267 views

LG Pop GD510 Zwart

Pluspunten

• Klein, groot scherm met een redelijke resolutie, goede prijs.

Minpunten

• Eigenlijk niet zo geschikt voor geavanceerd internet gebruik.

Gebruik het toestel icm een abonnement van Hi + internet op je mobiel. Met de laaste LG/KPN/Hi firmware
Hiervoor alleen toestellen gehad Ó la Nokia 6310i zonder internet.

featureset
Mijn inziens redelijke features standaard, maar zeker niet een hoog gadget gehalte.
FM Radio (bijgeleverde headset is via de micro UBS aangesloten, dus geen standaard jack)
3M camera (zonder flits)
Alleen GPRS en geen WiFi of HDSPA

bereik
Hiervoor altijd T-mobile gehad en daar icm de Nokia's nooit verbindingsproblemen mee gehad thuis. Nu met de Pop op het Hi netwerk heb ik af en toe slechte verbinding bij mij in huis. Maar dit kan zeker door het netwerk van KPN in mijn buurt liggen. Als er voldoende dekking is (zoals bij mijn werk) is de verbinding prima.

accuduur
Voor een mobieltje met een redelijk groot scherm heeft hij een redelijk lange standby tijd. Ik bel niet zo veel, maar internet toch zeker wel 1/2 uur per dag en haal ieder uur mijn mail op. En hij houdt het zeker wel een dag of 4 zonder opladen uit. Maar als de batterij indicator leeg aangeeft is het wel in 1x over.

gebruiksgemak
De gebruikshandleiding is niet aangeraakt. Alles wijst zichzelf wel. Sommige dingen staan niet op (voor mij) logische plekken in het menu. Maar daar hebben wel meer mobieltjes last van.
Ik heb 'm voornamelijk voor e-mail en af en toe browsen. Maar daar laat hij toch wel wat steekjes vallen:
E-mail client werkt prima zolang het plain tekst is, maar kan niet goed omgaan met HTML berichten. Hij heeft een aparte filereader daarvoor, maar die haalt geen afbeeldingen op. Daarnaast is de filereader niet makkelijk te gebruiken omdat hij lastig laat scrollen.
De standaard internet browser is een traag onhandig ding. Ik heb Opera Mini geinstalleerd en die is 3x-10x sneller in pagina's laden. Daarnaast ondersteund de standaardbrowser niet alle paginaopmaken, waardoor je alleen de tekst krijgt bij bepaalde websites. Ook lijkt het scherm in de standaard browser minder gevoelig, waardoor het "klikken" stroef verloopt. Het scherm is namelijk in andere aplicaties wel gewoon prima te bedienen. Nadeel van Opera Mini gebruiken is dat die niet weet om te gaan met landscape draaien van het toestel waardoor je veel moet scrollen. Daarom net een voldoende voor dit onderwerp.

design & bouwkwaliteit
Design is kwestie van smaak, lekker klein en compact. Multitoets op de voorkant is van wat goedkoop rubber. Dat geeft niet zo'n sjieke indruk. Achterkant is van aluminium/staal en is wat krasgevoelig.
Hij is toch al een aantal keer gevallen en geeft daar niets om. Scherm is krasvast (als je de bescherming er afhaalt, in eerste instantie dacht ik dat het scherm na 2maanden al vol krassen zat, bleek het bescherm folie te zijn).

stabiliteit en betrouwbaarheid
Geen problemen gehad. Doet het altijd. 1x in het begin een keer aan en uit moeten zetten omdat hij niet meer geluid gaf bij inkomende berichten of oproepen, maar dat kan ook een gebruikersfout zijn geweest. Tot op heden geen problemen gehad.

prijs
Tja voor onder de 100 euro heb je een leuk toestel waar je van alles mee kan als je niet te veel eisen hebt.

Heb jij ook een LG Pop GD510 Zwart?

Niet geschikt voor geavanceerd is eigenlijk geen negatief punt, denk ook niet dat het toestel is neergezet als een toestel die het wel zou moeten kunnen door LG.

Het zou een negatief punt zijn als het een duurder toestel is, waarbij in de reclame verteld zou worden dat het een internet telefoon zou zijn, en dit dan niet blijkt te zijn..
Ik heb dat toch als negatief neergezet om dat het in de de Pop in de markt werd gezet als een "smart phone". Dan ga je er toch vanuit dat de internet/mail kant goed is. Daarvoor heb ik 'm ook genomen.

Ik ben nu aangezien ik toch redelijk vaak en veel van dit soort diensten gebruik maak naar een Android aan het zoeken.

Maar voor iemand die niet zo veel eisen heeft als ik of af en toe buienradar.mobi checkt voldoet hij prima.

[Reactie gewijzigd door Barrycade op 3 augustus 2010 12:16]

Mijn moeder heeft deze ook, en ik vindt hen overall vrij luxe aanvoelen, metalen body (achterklepje juist niet van metaal!), en goed afgewerkt.

Minpunten zijn ook het onhandig te openen SD-card-slot en het feit dat je makkelijk per ongeluk de multitask/camera-knop indrukt.

Multitask is overigens erg goed geimplementeerd. Daarnaast is uitgebreide fotobewerkingssoftware ge´nstalleerd.

Voor wie geen Android, WP7 of iOS wil, maar wel een fijne smartphone-achtig toestel wou, was het zeker een aanrader.