Nvidia Shield TV (2019) 8GB Review

StijnVP 8 januari 2021, laatste update op 8 januari 2021, 410 views Product gekocht

Nvidia Shield TV (2019) 8GB

Véél beter dan de originele Google Chromecast!

Pluspunten

• Stabiel
  • Hoogwaardige Chromecast-functie
  • Efficiënt
  • Beeld & Geluid kwaliteit
  • weinig bulkware

Minpunten

• intern geheugen
  • weinig functies afstandsbediening
  • Netflix knop zit in de weg

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb deze gekocht ter vervanging van de gewone Google Chromecast. Omdat casten van videobestanden >1.5GB onmogelijk was. Als het videobestand 5.1, dolby surround, DTS was, ging het geluid niet. Maar met deze Nvidia ShieldTV zijn mijn problemen opgelost. Sterker nog met de SD kaart functie kan ik de video file rechtstreeks afspelen.

AndroidTV OS op de Shield, werkt beter dan sommige goedkope android TV's.
Er zijn weinig op voorhand geïnstalleerde apps aanwezig. En degen die er wel zijn zoals Netflix, Plex kunt u gewoon volledig verwijderen. Gemakkelijk te instaleren apps uit de playstore.. Niet alle apps staan in de playstore omdat de android versie (Android-TV) niet compatibel is met alle apps. Maar het is nog altijd mogelijk om apk bestanden te installeren.

Afstandsbediening is een wennen. De simpliciteit is er. De vitale functies heb je op het bakje. Niet alle apps functioneren met de vooruit/ terug spoel, pauze knop. Daarvoor moet je dan met de navigate knoppen naar de pauzeknop van de app zelf. Gelukkig is er de Shield-app voor de smartphone/tablet, om te gebruiken als alternatief controller met meer gebruiksgemak.

Ik merk wel, als je deze wilt gebruiken om te gamen, dat je dan liever een Shield TV Pro neemt. Soms durft hij voor een momentje trager te reageren.

Prestatie van beeld is geluid is super!

Heb jij ook een Nvidia Shield TV (2019) 8GB?

Vraag & Aanbod

Hallo, ik wil toch mijn ervaring met het casten op de shield hier plaatsen. Die is namelijk slecht. De helft van de keren werkt het niet (casten is dan niet zichtbaar op device waarvan gecast moet worden), soms zelfs niet eens na herstart van de cast (interne)app /shield. Zo erg dat ik er zelfs een chromecast voor heb geplaatst, want die werkt 100% vd keren. Ik herken dus je hoogwaardige chromecast plusje helaas niet. Tenzij jij toevallig de oplossing hebt voor het probleem dat ik ermee ervaar :)
Ja de oplossing is de airscreen app. De app neemt de chromecast over en kan ook airplay activeren. Hou in het achterhoofd dat er vaak updates zijn. niet alleen voor apps maar ook voor Android zelf.
Dank ik ga het binnenkort testen!