Salora SBO360

Salora SBO360 Review

WalTig 8 januari 2021, 61 views Product gekocht

Salora SBO360

Prima kwaliteit voor dit geld (wees realistisch). Zoals gezegd: prima kwaliteit voor dit geld. Maar wees natuurlijk wel realistisch. Ga je vergelijken met Sonos, Harman Kardon, Bose of zelfs beter? Dan moet je ook in die prijsklassen gaan zoeken.

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit
  • Uitstraling
  • Bedieningsgemak
  • Aansluitmogelijkheden
  • Muurbeugels inbegrepen

Minpunten

• Eigenlijk geen: wees wel realistisch

Geluidskwaliteit Score: 3
Ik heb al een paar jaar een 42" Panasonic Viera Plasma aan de muur hangen in de ruimte waar ik sport. En dat is ook alleen waarvoor ik hem gebruik. Motiverende muziekvideo's kijken het sporten. Audio hoeft geen superkwaliteit te zijn, maar wel een lekker volume en het moet dan nog wel een klein beetje om aan te horen zijn. En die Panasonic Viera (heeft altijd nog een prima beeld voor die leeftijd, maar) produceert nu eenmaal een wat plastic geluid. Dus verbetering van audio was me wel (letterlijk) een paar tientjes waard, maar geen honderden euro's. En het moet er wél fatsoenlijk uitzien (niet opvallen en niet groot zijn). En voor zo'n doel is deze soundbar dus prima geschikt. Maar ik zou dit product niet in de woonkamer gebruiken.

De soundbar komt prima verpakt en voorzien van (3,5mm) audiokabeltje, een kabeltje voor optisch en beugeltjes om de soundbar mee op te hangen. Desgewenst sluit je hem aan over USB of Bluetooth. Er zit een afstandsbediening bij en je kunt zelfs nog een beetje spreken met standen voor muziek of film en met treble en bass.

Als ik heel kritisch ben (maar dat mag ik eigenlijk helemaal niet zijn) dan had ik de 3,5 audio aansluiting liever ook aan de achterzijde gehad (bij USB en de voeding). Nu zit hij aan de zijkant en is het kabeltje dus nog net zichtbaar wanneer je kiest voor wandmontage onder de televisie.

Maar nogmaals: voor een paar tientjes valt deze kritiek toch echt onder het kopje "onzedelijk gedrag met formicae farris".

Heb jij ook een Salora SBO360?