Lenovo Legion 5 15ARH05H (82B1003EMH)

Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 1TB • AMD Ryzen 7 - Bekijk alle specificaties

Lenovo Legion 5 15ARH05H (82B1003EMH) Review

Adam1980 8 januari 2021, laatste update op 8 januari 2021, 737 views Product gekocht

Lenovo Legion 5 15ARH05H (82B1003EMH)

Solide laptop die naar mijn idee voor de komende 8 jaar aan verwachtingen gaat voldoen (hoop ik). Gelukkig geen opvallend gamers uiterlijk bij deze verder saai ogende gaming laptop. Accuduur is voor de maatstaven van 2020 net voldoende.

Pluspunten

• Snelle AMD Ryzen 4800h processor
  • Mooi beeldscherm
  • Fijn toetsenbord met numeriek toestenbord
  • saai uiterlijk voor een game laptop

Minpunten

• matige accuduur
  • redelijk zwaar
  • saai uiterlijk

Mijn vorige laptop was een dell xps 17 met i7 2630 processor, in 2011 voor 800 euro aangeschaft. Toen was dat een hele goede deal waarmee ik verwachtte lang te kunnen doen. Midden 2020 begon ik me echt te storen aan de traagheid (ondertussen wel een keer naar win 10 geupdate, dat hielp wat). Uiteraard was de laptop al eerder niet meer helemaal up to date; in 2018 heb ik er een ssd in gezet, 2019 heb ik de accu vervangen.

De volgende laptop moest ook weer lang mee kunnen gaan en dit keer ook betere grafische prestaties leveren. Zodoende bij deze legion uitgekomen, de beloftes over amd zyzen 4800h en de rtx 2060 kaart hebben me weten te overtuigen.
Voor mijn doeleinden prima is het een uitstekende laptop: office, eenvoudige games (world of warships), sketchup, van kast naar tafel verplaatsingen. Formeel ontworpen als gaming laptop, maar het apparaat heeft een saai en solide uiterlijk (als je het RGB backlilt toetsenbord uitzet). Bouwkwaliteit is voldoende, zeker geen premium. Met name het scherm is voelt niet superstevig, maar bij normaal gebruik in huis is dat geen enkel probleem.
Ik denk dat er heden ten dage wel lichtere laptops bestaan die een langere accuduur hebben, maar dat is niet het doel van de laptop en voor mij geen groot nadeel.

Ik hoop er dat ik weer 8 jaar mee vooruit kan.

Heb jij ook een Lenovo Legion 5 15ARH05H (82B1003EMH)?