Honor 10X Lite Zwart

Specificaties 6,67" • 2400x1080 • 128GB - Bekijk alle specificaties

Honor 10X Lite Zwart Review

zokizTestpanel 8 januari 2021, laatste update op 13 januari 2021, 29 views Testpanel

Honor 10X Lite Zwart

Voor de prijs zou het een prima toestel zijn. Maar je loopt toch tegen de grootste nadeel op en dat is dat er geen Google-diensten en Play Store op zit. Hierdoor raad ik dit toestel helaas niet aan voor de meeste mensen.

Pluspunten

• Scherm; 6,67 inch
  • Batterij (5.000)
  • Dual sim + extra SD

Minpunten

• Geen google play services
  • Bloatware
  • Demo model gekregen

Achtergrond

Ik heb dit toestel gewonnen door mee te doen aan een prijsvraag bij Tweakers. Ben lang lid van Tweakers en doe vaak mee met prijzen, maar dit was de eerste keer dat ik iets mocht reviewen en houden. Die blijdschap werd wel iets minder toen ik het toestel binnen kreeg. Ik had echt gehoopt dat ik dit toestel dagelijks kon gebruiken. Maar het is mij niet gelukt om google services erop te krijgen. Zelfs bepaalde apk's installeren en activeren lukte mij niet. Ik had bijvoorbeeld whatsapp geïnstalleerd, maar het lukte maar niet om deze te activeren. Dus ik heb er echt weinig aan,

Verder nog over mijn toestellen: Ik ben best een Apple fan. Ik heb ook 90% van de tijd een iPhone gehad. Ik ben 2 keer geswitched naar een Android (LG Nexus 5 en de Samsung Galaxy S8). Na een jaar ongeveer weer terug naar de iPhone. Op dit moment gebruik ik de iPhone 11 pro.

Featureset

De Honor 10X Lite is een grote telefoon met een mooi, groot 6,67 inch LCD scherm.
Er zit een out of the box een screen protector, een supercharge oplader en een USB C oplaadkabel. Er zit een 3,5mm audio jack bij. Verder beschikt de telefoon over een dual SIM slot en een slot voor een SD kaart.

Design

Design is helemaal bij. De bezels zijn niet zo groot. De voorkant van de telefoon bevat een 8MP selfie camera met een gaatje. Er zit een goede vingerafdruk sensor op de aan knop. De achterkant bevat 4 camera’s waarbij de “hoofdcamera” beschikt over 48MP.

Bereik

Bereik is weinig over te zeggen. Ik heb prima bereik. Vergelijkbaar met mijn andere toestellen.

Bouwkwaliteit en afwerking

Voelt goed in de hand. Wel veel plastic (wat verwacht je ook voor deze prijs). Hij is vrij lang, maar niet storend. Ik heb zelf een Iphone 11 pro. Wat mij vooral opvalt is het gewichtsverschil. De iPhone is veel zwaarder in de hand dan de Honor. De honor heeft ook een groter scherm dan mijn Iphone wat wel lekker was. Na het switchen naar mijn iPhone viel mij op dat ie opeens klein oogde.

Accuduur

De telefoon heeft een grote batterij van 5000mAh. Accu is prima een gaat makkelijk langer als een dag mee bij veel gebruik.

Stabiliteit & betrouwbaarheid - Gebruiksgemak

Mijn toestel had een melding dat de software geïnstalleerd niet een officiële versie had en dat het alleen bedoelt is als demo. Dat zou kunnen kloppen aangezien ik hem binnen kreeg met een demo sticker erop. Die melding krijg ik niet weg en staat altijd tussen de notificaties. Dit is jammer. Er zit nogal wat bloatware verder op. HonDe telefoon beschikt over een alternatief playstore, Huawei Mobile Services
Hierdoor verschilt de Honor 10X Lite op het gebied van software al enorm vergeleken met soortgelijke telefoons.

Software

Honor heeft eigen apps voor veel dingen. Ik ben daar geen fan van. Ik ben aan de google apps gewend (Gmail, Chrome etc.). Ik heb geprobeerd om met googlifier toch de Google play store erop te krijgen. Ook nog gekeken naar andere opties voor de play store. Na een paar uur heb ik het opgegeven.
Je kan met andere apk applicaties (Pattel search) de apk’s downloaden. De google applicaties starten op en gaan daarna uit. Dus die kan je echt niet draaien Facebook en marktplaats zijn mij wel gelukt te draaien. Whatsapp had ik geïnstalleerd, maar deze kon ik niet activeren op een of andere manier.

Beeldkwaliteit opname

Opname is in prima. Ik kan niet goed inschatten waar de kwaliteit ongeveer zit tussen de telefoons, maar voor mij lijkt de opname goed.

Scherm

Scherm is mooi en groot (6,67 inch). Het scherm vind ik een van de sterke punten van dit toestel. Je raakt ook zo makkelijk gewend aan een groter scherm. Misschien ook omdat je vaak thuis zit ivm Corona. Ik hoef hem nergens in mijn zak mee te dragen.

Qua prijs (€200+) zit deze telefoon scherp in de markt.

Heb jij ook een Honor 10X Lite Zwart?