Gigabyte AORUS GeForce RTX 3080 Master 10G (rev. 1.0)

€ 1.113,70
Specificaties Max. 1,845GHz • GDDR6X • 3x DP, 3x HDMI - Bekijk alle specificaties

Gigabyte AORUS GeForce RTX 3080 Master 10G (rev. 1.0) Review

MPAnnihilator 5 januari 2021, laatste update op 12 maart 2021, 136 views Product gekocht

Gigabyte AORUS GeForce RTX 3080 Master 10G (rev. 1.0)

Leuke 3080 RTX kaart.

Pluspunten

• Stil
  • Memory overclock to 10100 'Mhz'. ( +598 Mhz in Afterburner in feite )
  • LCD display
  • Gigabyte's 5 jaar garantie
  • 2 x 8 pins is genoeg voor deze variant, overgang naar 3 van deze stekkers is "erover" voor mij

Minpunten

• RTX performance nog steeds ondermaats, zeker op 4K
  • Duur, op de kop getikt voor 1100€
  • formaat
  • in tegenstelling tot de 2080TI van dit merk, geen GPU support standaard, dus ze hangt wat door
  • Core clocks houden het voor bekeken tot +50 Mhz, meer overclock ruimte zit er niet meer in. Ingame schommelt deze kaart dus met overclock net boven of net onder de 2000Mhz

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Is de opvolger geworden van mijn "oude" Gigabyte 2080TI Aorus Extreme.
Prestaties op 2560x1080 zijn niet echt spectaculair beter, kijkende naar max fps ivglm. met de 2080TI ( cpu bottleneck met mijn Ryzen 3700x ). Maar het loopt duidelijk vlotter in zware games als Cyberpunk 2077 of Escape from Tarkov. Ik vermoed dat frametimes & min FPS een beter beeld geven van de upgrade die ik deed.

De kaart is stil, wat je wel mag verwachten van een kaart van dergelijke omvang. Een pak groter en lomper dan de 2080TI Aorus Extreme.

Handig is het display op de zijkant. Dit geeft ofwel custom logo's weer, ofwel handige info zoals temperatuur, Mhz. of FPS. Dit laatste scheelt steeds 1 FPS met MSI afterburner & Rivatuner stats, dus vrij accuraat.

Heb jij ook een Gigabyte AORUS GeForce RTX 3080 Master 10G (rev. 1.0)?