Logitech Brio 4K Business Edition

€ 167,50
Specificaties 4096x2160 (Cinema 4K) resolutie met microfoon - Bekijk alle specificaties

Logitech Brio 4K Business Edition Review

HansRemmerswaal 4 januari 2021, 936 views Product gekocht

Logitech Brio 4K Business Edition

Goed beeld maar automatische wit balance is bagger

Pluspunten

• Beeld kwaliteit
  • Windows hello ondersteuning

Minpunten

• Wit balance
  • Niet goedkoop

Design & bouwkwaliteit Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Deze webcam gekocht voor het thuiswerken omdat de ingebouwde webcam in mijn monitor een matig beeld gaf. Installeren gaat soepel, zorg wel dat je deze aansluit op een USB 3.0 (blauw) poort van je computer. De automatiche wit balance is ZEER SLECHT, daarom is het belangrijk om de Logitech Camera Settings software te installeren. Hiermee kun je de automatisch wit balance UITSCHAKELEN en handmatig bijstellen voor een meer natuurlijk resultaat. Met deze software kun je trouwens bijna alles instellen van de BRIO (inzoomen, kleur etc).

Is de wit balance handmatig ingesteld dan geeft deze webcam een zeer goed beeld. Leuk is ook de Windows Hello ondersteuning, je gaat voor je computer zitten en je bent ingelogd :)

Heb jij ook een Logitech Brio 4K Business Edition?

Vraag & Aanbod

Er is een nieuwe firmware uitgekomen welke je kan downloaden bij Logitech. Deze Firmware zou de autofocus en kleurensaturatie moeten verbeteren.

Meer informatie :

De laaste firmware update is van 22 maar 2021, de download van 25 juni is een tool om de camera settings bij te stellen. Zojuist de laatste versie van die tool geïnstalleerd maar de auto wit balance geeft bij mij nog steeds geen goed resultaat. Met "auto white balance" aan is de kleur van mijn gezicht van iemand die niet lang meer te leven heeft, of misschien zelfs al een tijdje dood is.
26 juli 2021 inmiddels verschenen. Software Version:2.7.72.0
Eindelijk de oorzaak gevonden van de slechte wit balance... mijn achtergrond. Als iemand een wit doek achter mij houd is de de wit balance prima en ziet het beeld er perfect uit. Maar ja, hoe dit op te lossen?