1 review

Snowman F120A, 120mm

Specificaties 25dB bij maximaal 1.500rpm - Bekijk alle specificaties

Snowman F120A, 120mm Review

KiddieDiamond 4 januari 2021, 215 views Product gekocht

Snowman F120A, 120mm

De fans komen met accessoires. Stiller fan Noctua NF-F12 was mijn doel, en dat zijn deze ook. Ze hebben luchtstroom lawaai maar geen motor geluid zoals de Noctua NF-F12.

Pluspunten

• Stil
  • Competitief
  • Goede kwaliteit
  • Anti-vibratie pads
  • Schroeven inbegrepen

Minpunten

• Kleiner PWM bereik
  • Geen shockmounts
  • Mediocere Anti-Vibratie pads

Luchtverplaatsing (max) Score: 5
Luchtverplaatsing (min) Score: 4
Geluid (max) Score: 4
Geluid (min) Score: 5
Wat kan je meer verwachten van een AliExpress OEM? Snowman heeft hierbij een super fan gemaakt. Deze fan werkt voor mij daadwerkelijk beter dan een Noctua NF-F12. En volgens Noctua was het geluid van de NF-F12 bij mij "normaal"! Geluid van wind/luchtverplaatsing is er altijd. Dat is deels ook door mijn koeler. Maar daar blijft het bij! Geen geluidjes uit de motor of dergelijke.

Ik begon met een fan als "vervanger" voor wat ik dacht een defectie NF-F12 te zijn. Maar ik heb sindsdien de Noctua er niet meer op gedaan, en terug gestuurd. Ik ben super tevreden met deze fans.

Ze zijn ook absoluut stiller dan de megeleverde Cooler Master fan bij de Hyper 212 EVO. Dat was de NF-F12 jammer genoeg niet.

In mijn kast is het geluid van deze fans absoluut niet storend. Ik vind het veel prettiger dan het gegrom van de Noctua aan volledige sterkte. Ja, zeker, je kan zeggen dat ik ze dan maar niet aan maximum moet draaien, maar zelfts aan minder dan max is de Snowman stiller.

Mijn fans kwamen gelabeld als F12-FAN; maar deze zijn identiek aan de F120-A. Schroefjes inbegrepen.

Heb jij ook een Snowman F120A, 120mm?

Ik heb deze fan ook gekocht vanwege zijn lage geluidsvolume en zijn belachelijk lage prijs. Hij moet nog geplaatst worden en jouw review geeft me er alle vertrouwen in dat het goedkomt met deze fan. Tx!
Ik heb er een aantal dagen geleden drie geinstalleerd in mijn server die aan 75% draaien (altijd.) Ik heb soms moeite met horen als die nu aan staat of niet. Vooral als de schijven uit gaan.

Ik heb er wel shockmounts in gedaan, van die silicone tipjes. Verbaasd was ik, want die die ik op AliExpress gekocht had hadden veel betere isolatie dan de Noctua mounts die ik over had, in ruil voor een extra milimeter tussen de chassis en de ventilator.

[Reactie gewijzigd door KiddieDiamond op 24 januari 2021 17:06]

Verhip! Dat zijn precies dezelfde tips die ik heb gekocht :D Ik dacht dat dat een goed idee was om de front en back fan te monteren. Goed om te lezen dat jij hetzelfde idee had én dat ze beter werken dan de meuk die je in een webshop in België/Nederland kan kopen. Die van mij zijn nog onderweg maar nu weet ik al dat ze een goede performantie zullen laten zien.

Wederom dank!
Ook vanmorgen deze degelijke stille fan binnen gekregen, gelijk maar geïnstalleerd !
Idd, wat een rust ineens (tov een Spire 120 LEDcooler welke ik uit een voeding (10jr oud) gehaald had)
Ziet er ook nog lekker strak uit !
Ik vind het een aanrader, ik ga gelijk nog een paar bestellen voor in de andere pc's die ik hier heb staan!