Medion Akoya P6645 (30026189)

Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 256GB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

Medion Akoya P6645 (30026189) Review

Pippin1Newbie 3 januari 2021, laatste update op 3 januari 2021, 158 views Product gekocht

Medion Akoya P6645 (30026189)

Gekocht in Juni 2020. Prima laptop voor het geld.

Pluspunten

• Linux vriendelijk
  • Redelijke accu duur

Minpunten

• Keyboard is wennen

Direct een image van de 256GB SSD gemaakt, is dus nooit opgestart in Windows.
Manjaro KDE geïnstalleerd, alles wordt herkent en werkt prima.

Schakelen tussen de iGPU en dGPU is afhankelijk van NVidia's ondersteuning voor Linux maar tot op heden werkt het naar behoren m.b.v. Optimus Manager.
Hybride modus gebruik ik alleen met renderen van video (Kdenlive NVENC) en werkt prima.
Ventilator maakt dan meer geluid maar dat is natuurlijk te verwachten, bij normaal gebruik hoor ik deze niet of nauwelijks.

Keyboard toetsen zitten verder uit elkaar dan normaal want geen numerieke toetsen, is wennen maar kan eventueel met een USB numpad.
Keyboard toetsen zijn grijs met witte opdruk, is onder bepaalde licht omstandigheden lastig te zien.

Tweede scherm via HDMI werkt naar behoren.
DisplayPort is ondersteund via de USBC poort, heb ik niet getest want geen behoefte.
Zoals reeds eerder gemeld is de kijkhoek goed.

TPM (versie 2) is ingebouwd, ga ik in de toekomst nog testen/gebruiken i.c.m. OpenVPN.

Dit geheugen zit erin:
HMA81GS6AFR8N-UH: https://www.skhynix.com/e...1GS6AFR8N&rk=30&rc=module
en is uitgebreid naar 16GB met: pricewatch: Crucial CT8G4SFS824A

Tweede SSD had ik liggen en heb ik ingebouwd met behulp van dit kabeltje:

Werkt perfect met de Plugable USB 3.0 10/100/1000 Gigabit Ethernet Adapter USB3-E1000 (chipset AX88179), vol gigabit snelheden, ~930Mb/s.

Al met al ben ik tevreden.

Heb jij ook een Medion Akoya P6645 (30026189)?

Bedankt voor de verwijzing naar de kabel.Werkt ook naadlooos onder W11