Apple Magic Mouse 2 Zilver

€ 82,-
Specificaties Bluetooth muis - Bekijk alle specificaties

Apple Magic Mouse 2 Zilver Review

Darks 2 januari 2021, 268 views Product gekocht

Apple Magic Mouse 2 Zilver

Na lang andere muizen gebruikt te hebben met mijn Mac, ben ik sinds geruime tijd toch definitief blijven hangen bij Apple's eigen Magic Mouse 2. Desondanks de mindere ergonomie, haalt de perfecte integratie met MacOS voor mij de bovenhand.

Pluspunten

• Design (uiterlijk, kwaliteit)
  • Gestures
  • Apple implementatie

Minpunten

• Design (ergonomie, oplaadpoort)

De Magic Mouse 2 gaat intussen al geruime tijd mee, en is terug te vinden bij menig Apple-gebruiker. Hij zit dan ook standaard bij elke iMac en werkt perfect samen met andere Apple computers, zoals een Macbook of een Mac mini.

De bouwkwaliteit en looks zijn zoals je van de fabrikant verwacht. Een stevige aluminium onderzijde en strakke witte bovenzijde die bestaat uit één helder paneel. Hierin zitten onzichtbaar de linker- en rechtermuisknop in verwerkt op de plaats waar je ze zou verwachten. Naast de aan-uit schakelaar zit ook de Lightning-poort aan de onderzijde. Een beetje ongelukkig, je kan dus niet opladen terwijl je de muis gebruikt. Gelukkig is de batterijduur lang genoeg, ik gebruik de muis ongeveer anderhalf uur per dag en kom ruim een maand toe.

De muis zit er dan wel gelikt uit, dit vertaalt zich dan ook meteen in het grootste nadeel; de ergonomie. Je neemt de muis tussen duim en ringvinger en dit voelt altijd wat gewrongen, ook al went het na verloop van tijd. Werk je professioneel en echt meerdere uren per dag, kan dit heus wel een vermoeiende houding zijn en een breekpunt zijn om van een eventuele aankoop af te zien.

Desondanks dat ik lange tijd een Logitech MX Master 2 muis gebruikte als alternatief, die het ergonomisch heel wat beter doet, prefereer ik uiteindelijk toch de Magic Mouse. En dat ligt dan vooral aan de heerlijke bediening en implementatie met MacOS. Met de vinger over je muis scrollen voelt lekker soepel, net als met twee vingers op de muis tussen pagina's in je browser vegen.

Die implementatie vertaalt zich ook in het verbinden via Bluetooth. Heb je een Mac, dan is dit geen enkel probleem. Ik heb ook nog nooit problemen gehad met de stabiliteit van de verbinding.

En zo valt of staat deze muis met wat je ermee doet. Ik zie weinig reden om als Windows-gebruiker deze muis aan te schaffen. Ook als je (al dan niet als professionele gebruiker) erg hoge precisie of goede ergonomie zoekt, zijn er betere alternatieven. Maar voor de gemiddelde Mac gebruiker blijft de Magic Mouse 2 een plezier om mee te werken in afwachting van een hopelijk meer ergonomische opvolger.

Heb jij ook een Apple Magic Mouse 2 Zilver?

Vraag & Aanbod

Als je hem eenmaal hebt wil je net anders meer vooral het licht wipen over de bovenkant maakt het surfen een pleziertochtje. Ervaar het onderliggende trackpad alleen maar als hinderlijk. Per ongeluk aanraken geeft vaak ongewenste aanpassingen bij de openstaande vensters. ik doe ruim 2 maand met één oplading zit er toch zeker 4 uur per dag mee te werken, maar zet hem wel uit als ik ga slapen.