Specificaties Tower, 3 interne + 4 externe bays - Bekijk alle specificaties

Zalman GS1000-T Titanium Review

Firefox 31 juli 2010, laatste update op 31 juli 2010, 482 views

Zalman GS1000-T Titanium

Pluspunten

• Makkelijke assemblage
  • hotswap sata drive bay's 3x (+ 3x optioneel)
  • Diepe kast waardoor EATX prima past en ook grotere videokaarten alle ruimte hebben
  • Voldoende ruimte voor geluid werend materiaal.

Minpunten

• hoekafwerking niet 100% sluitend
  • plaatsing voeding levert potentieel problemen met afstand hoofd stroomtoevoer

De kast volgt een oude Noblesse op. Ik heb de Titanium uitvoering gekozen, omdat ik deze er net iets strakker uit vond zien dan de compleet zwarte. Ieder zijn eigen smaak uiteraard.

Wat ik in andere reviews terug zag was commentaar over het matige aansluiten van de zij panelen, vooral in de hoeken. Niets van gelogen, het sluit idd net niet lekker aan. Dit is overigens voor mijzelf niet erg storend.

Je hebt, zoals ook in de Specs tab te zien is, een top pannel achter een klepje zitten. eea is wat platic achtig, maar de softclose heeft dan wel weer wat. De USB uitgangen zitten echter wel VEEL te dicht op elkaar, dus meerdere USB key's er in kun je echt schudden.

Ik heb zelf de 3 fan's extra in het systeem gemonteerd, om zo toch een hoop airflow te krijgen voor de 2 Xeon's die in het systeem zitten. Om de herrie wat te dempen heb ik wel wat noise absorb platen van Be Quiet er in gestopt. De enige hinder die ik nu nog heb ik de overdreven herrie van de originele Intel koelers. Het is echter een heel oud bordje, dus ik wil eerst de performance controleren voor ik er iets aan doe. Voor het zelfde geld verbouw ik de bak nog en stop ik er een Core i7 in.

Het is jammer dat het 2e backpannel er niet in zit, Daar zal ik nog iets mee moeten doen waarschijnlijk.

Tot slot dien je op te letten met de voeding. De plaatsing is helemaal onder in de kast, en een bodem plaat fan dient hier direct van onderaf lucht in te blazen. Bij vloerbedekking is dat wellicht wat stofgevoelig, en veel belangrijker... de afstand tot het mainboard is een drama voor de hoofdaansluiting. Koop er dus een voeding bij met een hele lange main powerfeed.

• Tyan Thunder S2665
  • 2x Xeon 2,6 GHz HT
  • Thermaltake 850W
  • 3 GB Geheugen
  • LSI Megaraid 150-6
  • 2x WD Raptopr 36 GB
  • DVD
  • DVD RW

Heb jij ook een Zalman GS1000-T Titanium?