Specificaties 1600x1200 (UXGA) resolutie zonder microfoon - Bekijk alle specificaties

Logitech Webcam Pro 9000 Review

Wietsee. 31 juli 2010, laatste update op 15 augustus 2010, 2.837 views

Logitech Webcam Pro 9000

Pluspunten

• Zeer goede beeld kwaliteit
  • Prijs / kwaliteit verhouding
  • Werkt goed, ook met een USB verlengkabel.

Minpunten

• Niet draadloos, maar kan ook bijna niet voor deze prijs

Design & bouwkwaliteit Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 5
Ik heb deze webcam in maart 2010 gekocht, om live beelden van de lucht buiten te streamen naar mijn weer website (http://www.meteo-almelo.nl/hdweercam.php).
Echter wordt er de laatste tijd nogal wat afval bij de containers op de parkeerplaats gedumpt, met een handomdraai wil ik de webcam daar ook nog wel is voor gebruiken. De kwaliteit is immers geweldig, hierover verderop meer.

Inhoud doos
De doos ziet er gelikt uit, met daarin onder andere natuurlijk de Logitech QuickCam Pro 9000, gebruiksaanwijzing, CD rom met software en drivers en een flyer met de mededeling 'Install the Software First!", om problemen te voorkomen.

Beeld
De maximale videoresolutie is 1600 x 1200 pixels, dit is opmerkelijk goed te noemen voor zo'n webcam. Prachtige beelden in HD kwaliteit zijn zo een feit.
De webcam kan ook foto's maken met een ongekende resolutie van maarliefst 8 megapixels en dat voor een webcam.
In donkere ruimten kan om de beeldkwaliteit goed te blijven behouden de Rightlight 2 technologie worden toegepast, dit werkt uitstekend.

Hier een screenshot van de beeldkwaliteit (resolutie 1280 x 720, 50%):

Aansluiting en vereisten
De webcam is gemakkelijk aan te sluiten op een USB poort, 2.0 is wel vereist indien men beelden in HD kwaliteit wil bekijken of streamen.
Zelf gebruik ik een USB verlengkabel om zo de webcam netjes bij het raam te kunnen plaatsen.
Ook 2 GB aan intern geheugen en een beetje processor is geen overbodige luxe, alhoewel het prima werkt op mijn Intel Atom 330 processor.

De prijs kwaliteit verhouding vind ik zelf erg goed, in het begin was de webcam nogal prijzig, heb er destijds ongeveer 90 a 100 euro voor betaald. Inmiddels zijn de prijzen voor deze webcam zo rond de 65 a 80 euro.

Conclusie:
Een zeer goede webcam, misschien wel iets te duur als men alleen een webcam zoekt om een videogesprek te starten in Windows Live Messenger of Skype.

Heb jij ook een Logitech Webcam Pro 9000?

Beeldkwaliteit beoordelen gaat wat lastig als de stream niet werkt ;) , was er wel nieuwsgierig naar :)
Nu werkt hij wel, maar volgens mij is hij omgevallen ofzo.
Nu zie ik ook wat, more or less....
Stream vanaf heden 24 / 7 online :D.
Excuses voor het ongemak.
Op de website van de reviewer staat: "Meteo Almelo heeft ook een actuele High Definition ready (HD ready) webcam, de Logitech QuickCam Pro 9000. "

Ook hier weer: er is een verschil tussen de Webcam 9000 Pro en de Quickcam 9000 Pro! Linux-gebruikers zullen het verschil merken...
Zie de reactie nu pas, wat bedoelt u hier precies mee?