AOC Q34E2A Zwart

Specificaties 34" • 2560x1080 • 75Hz • IPS • 4ms - Bekijk alle specificaties

AOC Q34E2A Zwart Review

PrimeTinus 31 december 2020, 644 views Product gekocht

AOC Q34E2A Zwart

Prima Display, geen background bleeding, mooi scherm. Let op Gsync Compatible werkt niet goed out of the box! Zie uitgebreide review.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • 21:9
  • Dunne Bezel
  • Adaptive Sync

Minpunten

• Gsync Compatible werkt alleen na verhogen minimale framerate
  • 75 fps
  • Fake HDR

Een nadeel is dat deze monitor niet als Gsync Compatible wordt gezien door Nvidia en je kan hierdoor ook zwart flikkerende schermen krijgen. De oplossing die ik heb gevonden is door bij het programma CRU (Custom Resolution Utility) de Vrate range te verhogen van 48-75 naar 50-75. Hierna werkt Adaptive sync prima.

Heb jij ook een AOC Q34E2A Zwart?

merk je erg dat het scherm maar 82 dpi heeft?
Ik had hiervoor een 27 inch 1080 scherm, dus voor mij verandert er in dat opzicht niets. Ik vind de 82 dpi zelf niet storend.