1 review

LC-Power LC-2010MB-ON

€ 33,30
Specificaties Small form factor • 3 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

LC-Power LC-2010MB-ON Review

S.J.Onnie 31 december 2020, 66 views Product gekocht

LC-Power LC-2010MB-ON

Voor dit geld kun je je geen buil vallen! Ruime kast, net afgewerkt, alle bevestigingsmaterialen meegeleverd, lekker compact. Geen uitgebreide review met unboxing en prestaties maar wel wat tips en ervaringen. Read on ;-)

Pluspunten

• Belachelijk goedkoop
  • Nette kast, geborstel aluminium (uhm plastic :-)) front
  • Alles zwart (beplating, schroefjes)
  • Klepje voor full size ODD
  • Compact
  • Ruimte voor minimaal 4 2,5" drives

Minpunten

• Zijkanten tikje dun (no biggy)
  • Klepmechanisme is lawaaiig

Kast gekocht omdat mijn LC-Power LC-1402 net even te klein was om het nieuwe micro-ATX moederbord met full size Blu-Ray speler te huisvesten. Tijd voor een andere kast dus.

Belangrijk (voor mij) bij de nieuwe kast:
  • Niet opzichtig
  • Geen piano glans plastic
  • Geen LED meuk
  • Compact (hoogte mocht maximaal 36,8 cm zijn, breedte niet meer dan 20 cm)
  • ODD uit het zicht
  • Betaalbaar
Na een dagje snuffelen in de Pricewatch uitgekomen op de LC-Power LC-2010MB. Andere kandidaten waren minimaal € 30,- duurder dus de keus was snel gemaakt voor krap € 30,- bij Megekko. Na een dag had ik de kast in huis (op oudjaarsdag 2020).

Montage is eenvoudig en als je netjes werkt dan blijft de kast in perfecte staat. De twee zijpanelen zijn eenvoudig te verwijderen (duimschroeven) en dat maakt het werk wat makkelijker.

De ODD (ik heb een full size LG Blu-Ray speler) moet zo ver mogelijk naar achteren worden geplaatst zodat het klepmechanisme goed functioneert. Ik moest na de bouw een paar keer de ODD openen en sluiten en een beetje rommelen aan het klepje om alles netjes te laten werken.

Aan de voorzijde heb ik een 120 mm fan geplaatst om koele(re) lucht aan te zuigen. De afvoer van de warme lucht gaat soepeltjes via de perforaties aan de achterzijde en de zijkant.

De voeding zit aan de bovenkant. In deze built (SFX voeding) erg prettig omdat de kabels van de voeding dan alle vitale onderdelen makkelijk kunnen bereiken.

Ik geef toe dat ik een beetje losgegaan ben met tie-wraps om de luchtstroom een beetje in goede banen te leiden. Ik moest dan ook 4 SATA kabels wegwerken en de ongebruikte GraKa kabel uit de "flow" houden.

'Tuurlijk zijn er wat minpunten aan een kast van nog geen 3 tientjes: het "staal" (lees: blik) van de zijkanten is dun. Ik "mis" een SD kaart lezer (maar een kast die dat wel heeft, is 3 tientjes duurder). Zit ik daar mee? Nope! De kast staat en komt niet meer van zijn plek tot een volgende built ;-)

Heb jij ook een LC-Power LC-2010MB-ON?