Amazfit Neo Zwart (Zwart) Review

rodolvo 31 december 2020, 116 views Product gekocht

Amazfit Neo Zwart (Zwart)

Tof retrohorloge voor een scherpe prijs. Hartslagregistratie werkt niet optimaal. Batterijduur is goed, maar het ding is al kapot na 50 dagen.

Pluspunten

• Retrolook
  • Bang for buck
  • Batterijduur

Minpunten

• Geen interne GPS
  • Duurzaamheid
  • Accuraatheid hartslagmeter

Ik had een Amazfit Bip maar die was na minder dan een jaar al aan vervanging toe: tijdens het fietsen viel de horloge de hele tijd uit. Verder was ik er zeer tevreden van, maar de levensduur was uiteraard niet ok.

De retrolook van de neo sprak me wel aan en ook de positieve reviews haalden me over om voor dit horloge te gaan.
Eerste indrukken waren goed, minpunt was wel het ontbreken van een GPS, wat wel in de Bip zat. Trainingen moeten dus verplicht via de app geregistreerd worden, terwijl dit met de Bip met een druk op de knop kan.
Hartslagregistratie is ook niet optimaal: er wordt soms een hartslag geregistreerd als het horloge niet gedragen wordt en ik heb het idee dat hij soms niets registreerde en dan maar het ronde getal 40 opsloeg, een waarde die ik nooit met de Bip kreeg die volgens mijn subjectieve ervaring redelijk accuraat was op dit vlak.
Batterijduur is met ongeveer 14 dagen aanvaardbaar, maar lager dan door de fabrikant aangegeven wordt.

Echter na 3 keer opladen en na slechts 50 dagen is het ding stukgegaan. De horloge kan niet meer opgeladen worden. Het ligt niet aan de lader (gecheckt met multimeter), maar aan het horloge zelf.

Ik heb 2 Xiaomi produkten gekocht en beide hebben het minder dan een jaar uitgehouden...

Heb jij ook een Amazfit Neo Zwart (Zwart)?