LG 27UL500-W Wit

€ 239,-
Specificaties 27" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • AH-IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

LG 27UL500-W Wit Review

NostraDavid 31 december 2020, 605 views Product gekocht

LG 27UL500-W Wit

De zijkant bezels had van mij nog iets dunner gemogen, al is deze al dunner dan mijn oudere monitoren dus ik mag niet (hard) klagen. De joystick aan de onderkant (wat ook de power knop is) is briljant. Echt een top scherm met lekker weinig onnozele features.

Pluspunten

• Goedkoop
  • 2160p
  • kleur weergave (IPS)
  • 27" is een mooie grootte vs 24"
  • Joystickje om OSD menu te besturen = <3

Minpunten

• Zwart is niet OLED zwart (want IPS)

Waarom niet de 27UL550-W? Omdat ik het scherm niet omhoog hoef te schuiven, omdat ik mijn eigen desktop arm heb (Arctic Z1 Basic). En DisplayPort 1.2 is genoeg voor een secondary monitor.
Waarom niet de 27UL600-W? Omdat 300cd/m² fel genoeg is voor mij - ik zit in een donkere hoek. Als je in de zon zit kan een duurder scherm mogelijk beter zijn.
Waarom niet de 27UL650-W? Omdat ik mijn scherm al kan roteren via de Arctic Z1 Basic.
Waarom niet de 27UL850-W? Omdat niet 2x de prijs ga betalen voor meer felheid (even fel als 650-W, wat ik toch niet gebruik) en een USB aansluiting :p
Waarom niet de 27GN950 (2160p@144hz)? 1. Niet echt beschikbaar, en 2. nog een tikje te duur, voor nu.

De zijkant bezels had van mij nog iets dunner gemogen, maar deze is al dunner dan wat mijn oudere monitoren hadden, en voor deze prijs wil ik niet te veel klagen. De bezel is een centimeterje, of 2/3e van een mannelijke duim-ish.

De joystick aan de onderkant (wat ook de power knop is) is briljant. Ik heb een BenQ GL2450 gehad met 6 knoppen aan de zijkant, wat een nachtmerrie was om dingen aan te passen. Ditto voor de BenQ XL2411T met de knoppen aan de rechter-onderkant. Toegegeven: Dat zijn al verouderde monitoren.

PS: Niet de Arctic Z1 Basic kopen - deze arm kan niet verder dan 90 graden draaien, wat inhoud dat ik mijn midden scherm niet genoeg naar achteren kan plaatsen, zoals ik zou willen :/
PPS: OSD = On Screen Display, voor hier onder

Heb jij ook een LG 27UL500-W Wit?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.