WD Blue SATA 3 Gb/s, 640GB Review

Baboon5 30 juli 2010, laatste update op 17 november 2015, 635 views

WD Blue SATA 3 Gb/s, 640GB

Pluspunten

• Snel
  • Goedkoop

Minpunten

• Nog geen ontdekt

Algemeen
Na het falen van een van mijn harde schijven ging ik op zoek in de pricewatch. De goede reviews en de lage prijs op dit moment (heb 43.50 betaald) waren de reden dat ik deze HD heb uitgekozen. Ik heb de schijf een dag in gebruik en ben tot nu toe zeer tevreden!

Specs
  • 640GB / 596GiB
  • 7200RPM
  • 16MB cache
Prestaties
Deze HD presteert naar mijn mening goed! De benchmark voor harde schijven in Ubuntu 10.04 laat het volgende resultaat zien:

Hierbij was de schijf nog niet geformateerd zodat ik ook de schrijftest kon uitvoeren. Een goed resultaat voor deze HD! (sneller dan in de andere reviews in de pricewatch :Y) ) Daarnaast gaat het opstarten van Ubuntu zelf en traag ladende programma's als Open Office ook merkbaar sneller dan met de 5 jaar oude Seagate 80GB die ik eerst had.

Overig
Of de schijf heel stil is kan ik niet zeggen, want de oude schijf die er nog boven hangt is bezig met een recovery programma. Ook de betrouwbaarheid moet zich natuurlijk nog bewijzen. De goede beoordeling voor 'ondersteuning door fabrikant' komt overigens voort uit de in mijn ogen goede website van Western Digital en het beschikbaar stellen van Acronis True Image WD edition!

Verder heb ik niet veel toe te voegen aan de andere reviews. Aanrader!

Heb jij ook een WD Blue SATA 3 Gb/s, 640GB?

Meer advertenties

mooie bench :) Had windows dat ook maar standaard ;) Zo te zien is dat ding sneller dan mijn 7200 RPM Samsung f1 1 terabyte :O