Imou Ranger IQ

Specificaties Draad(loze) binnencamera - Bekijk alle specificaties

Imou Ranger IQ Review

enesg 30 december 2020, 135 views Product gekocht

Imou Ranger IQ

Camera met veel specs, maar heeft serieuze zaken weinig op orde. Voor mij is dit camera het uiteindelijk niet geworden.

Pluspunten

• Aanwezigheid van ethernet aansluiting
  • Scherp beeld

Minpunten

• Werkt niet zonder internet en privacy beleid deugt niet
  • Kopelling naar NVR onduidelijk
  • Opnieuw installeren gaat lastig
  • Geen 5 ghz WIFI aanwezig

Kwaliteit Score: 1
De Imou Ranger IQ is een camera met ruime mogelijkheden zoals beeld- en geluidsherkenning. Op de product site valt te lezen dat deze "Starlight Night Vision" bevat, waardoor deze in staat is om bij weinig licht ook gekleurde beelden kan vastleggen. Dit heb ik zelf niet kunnen zien (gaat bij te weinig licht automatisch over naar black and white modus). Beeld herkenning gaat prima en wordt ook scherp beeld vastgelegd.

Mijn ergernis bij deze camera is dat deze niet kan werken zonder internet connectie. Nadat deze dus aan Wifi is gekoppeld is ervoor gezorgd door middel van firewall dat deze geen connectie naar buiten krijgt. In dat geval wordt de camera onbedienbaar vanuit de app en na het herstarten blijft deze buiten werking.

Verder claimt Imou dat ze voldoen aan GDPR, echter vind ik de Privacy Policy zeer summier. Deze gaat niet verder dan welke gegevens er op de website wordt vastgelegd op de website en app etcetra. Er staat dus nergens vermeld hoe de transmissie en verwerking van de beelden gaat, op welke wijze dit wordt verwerkt en wie er bij kan komen. De technische afdeling is ook kortaf met vragen (antwoorden blijven tot 1 zin beperkt). Op mijn vraag of ik een heldere uitleg bij de privacy policy kan krijgen, heb ik als antwoord gekregen: "Your demand is temporarily not available"

Verder wordt er geclaimd deze aan te sluiten is op NVR, maar ik kon nergens documentatie vinden over hoe dat moet gebeuren. Tevens vind ik het een grote gemis dat er geen 5 Ghz WIFI aanwezig is voor een camera die recentelijk is uitgekomen met de huidige prijsklasse.

Heb jij ook een Imou Ranger IQ?