1 review

Hannspree HQ 272 PQD Zwart

€ 264,95
Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 75Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

Hannspree HQ 272 PQD Zwart Review

LongJoy1980 30 december 2020, 147 views Product gekocht

Hannspree HQ 272 PQD Zwart

Heb deze monitor nu pakweg al een maand in huis en heb er niets meer dan lof voor. Voor een budget tussen 200 en 250 euro heb je een zeer goed product in huis waar je veel plezier aan beleeft.

Pluspunten

• Helderheid
  • Veel instelmogelijkheden
  • Goede kijkhoek
  • Rijk aan kleuren
  • Makkelijk te monteren op voet en zit zeer stabiel
  • Zit leuke schroevendraaier erbij
  • Stereospeakers zeer helder

Minpunten

• Voetsteuntje zat alleen niet 'recht naar voren bij mij' waardoor monitor beetje schuin gericht staat.

Ik heb 10+ jaar met een 22" Illyama TN paneel gewerkt en heb, toen ik die aanschaftte, mij nooit echt verdiept in de verschillende type panelen. Destijds had ik hem aangeschaft om op mijn X360 aan te sluiten als 'goedkope' 1080p optie alvorens hij aan mijn pc werd gekoppeld

Aangezien ik het 1 en ander hier thuis had aangepast vond ik het wel tijd om over te stappen naar een grotere monitor wat rijker was aan kleurdiepgang en waar ik zo nu en dan ook nog een spelletje op kan spelen. Weet..ik ben geen heavy pc gamer...speel eerder 'oudere' games en anders heb ik mijn X360 en ps4 ook nog hier staan.

Full HD is niet echt meer de 'norm'...die titel behoort aan 4K maar daartussen heb je Quad HD wat in mijn optiek ideaal was. De keuze was of 27 of 34 inch maar ik was er al snel over uit dat ik 27 zou nemen...34 is namelijk iets teveel gedraai met je hoofd terwijl je dat met 27 nauwelijks tot niet doet.

Mijn budget zat tussen de 200 en 250 euro...vereiste was IPS paneel en al snel kwam ik op de Hannspree terecht. Er waren ook andere opties maar iets aan de Hannspree trok mij aan. Na een aantal youtube reviews bekeken te hebben wist ik het zeker...dit wordt mijn nieuwe monitor.

De afmeting wist mij zeer zeker te bekoren...toen ik em naast mijn oude Illyama TN paneel zette kon ik mezelf wel voor de kop slaan....dat ik daar de afgelopen 10 jaar mee heb gewerkt...het verklaarde een hoop.

Geluid dat eruit kwam was ook zeer aangenaam. Ik heb geen boxen op mijn pc aangesloten aangezien ik veelal op mijn laptop naar muziek/video's luisterde maar toen ik besloot om te kijken tot wat het allemaal in staat was kon ik een glimlach niet onderdrukken.

Ik zal vast en zeker nog niet het maximale uit dit scherm hebben gehaald maar dat ik een zeer tevreden klant ben moge duidelijk zijn.

Heb jij ook een Hannspree HQ 272 PQD Zwart?

Maar toch geen 5 sterren? Zelf ken ik het merk Hannspree helemaal niet, maar deze review laat me er toch even over nadenken. Kwam ook het merk Chiq tegen, vind ik ook zo'n vaag merk.
Ik ben ook weer niet echt een professionele monitorkenner. Als je dus al beseft dat ik jarenlang met een TN monitor bezig ben geweest aangezien ik niet beter wist ( schaam momentje ) dan kun je enigzins wel snappen dat ik niet voor 5 sterren. Ik zal vast en zeker dingen over het hoofd hebben gezien waar anderen wel op letten dus zodoende. Ik zie trouwens ook niet echt wat er mis is met 4 sterren...is toch een nette voldoende lijkt mij. Deze https://youtu.be/b1PwiNzV6fg]review heeft mij uiteindelijk over de streep getrokken om er uiteindelijk toch voor te gaan.