Corsair Dark Core RGB Pro SE Wireless Gaming Mouse

Specificaties Bedrade muis Radiogestuurde muis en 18.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Corsair Dark Core RGB Pro SE Wireless Gaming Mouse Review

henri8096 29 december 2020, laatste update op 30 december 2020, 159 views Product gekocht

Corsair Dark Core RGB Pro SE Wireless Gaming Mouse

Ik heb deze muis als vervanging gekocht voor een Razer Deathadder Elite. Reden was de overstap op een draadloze muis. Tevens niet voor een draadloze Deathadder V2 gekozen vanwege het vervallen van macOS support van de synapse software van Razer.

Pluspunten

• bluetooth
  • wireless slipstream
  • ook via kabel te gebruiken
  • qi laden
  • opbergvakje usb dongle

Minpunten

• goede positie op qi lader lastig te vinden
  • usb-c kabel niet flexibel genoeg

Ik was altijd een vaste Deathadder klant omdat ik qua vorm geen andere muis kon vinden welke ik prettig vond. Omdat ik al een Corsair Strafe RGB had, dacht ik eens bij corsair te gaan kijken voor een muis.
Ik had ook goede ervaringen inmiddels met de iCue software van Corsair en ook de macOS support hebben ze inmiddels tiptop in orde bij Corsair. (en daarbij scheelt het ook weer een extra stukje software)
Toen kwam ik dus de Dark Core RGB Pro SE tegen.
Qua vorm zag deze er goed uit, en daarna diverse vergelijkende filmpjes gekeken op YouTube.
Dat zag er positief uit. Dus dan maar eens een sprong in het diepe wagen en deze muis bestellen.

Deze muis is zowel draadloos (via dongle), als bedraad te gebruiken. Ook via bluetooth.
Ook weer een pluspunt. Nu kan ik makkelijk schakelen tussen mijn werklaptop (dongle)
en mijn macbook (bluetooth). En eindelijk usb-c, zowel de werklaptop als de macbook
beschikken hier over. En zo zijn we toch weer toekomst bestendiger met deze muis.
Helaas heeft corsair wel bezuinigd op de usb-c kabel. Deze is gevlochten echter
niet zo flexibel als ik van de Deathadder gewend ben, voor nood als de batterij leeg is voldoet deze prima.
Echter voor lange gaming sessies is het niet echt prettig (het ouderwetse getrek aan het kabeltje).

Als we het dan toch over de batterij hebben, deze valt me positief op. Ik heb de verlichting op een wat gedimde stand aan staan (vol licht is me echt te fel) en daarmee kan ik ruim 2 dagen (8 uur werk en in de avond nog wat gamen) met de batterij doen. Aangezien het licht het meest verbruikt op de muis, zal met de verlichting uit een krappe (werk)week wel gehaald kunnen worden.

De verlichting functioneert uitstekend. En qua maximale helderheid heb ik het op ca 33%
staan terwijl mijn toetsenbord op maximale helderheid staat.
(hopelijk doet corsair dit wat beter met hun nieuwere toetsenborden)
Verschillende zone's zijn in te stellen en met de iCue software kun je er een bonte verzameling
van maken ook in combinatie met het toetsenbord en eventuele andere Corsair producten.
(off-topic: wel jammer dat dit soort software steeds meer voor een vendor lock-in zorgt)

Dan de vorm. Dit is het meest persoonlijk en is voor iedereen weer anders. Voor mij heeft deze
gok positief uitgepakt. De muis is precies goed qua grote t.o.v. mijn hand.
Inmiddels gebruik ik ook de extra meegeleverde "pinky-rest".
De muis vult mijn handpalm prima. En ik kan prima schakelen tussen palm en claw grip.
Het gedeelte waar de "pinky-rest" zit doet tevens dienst als opslag voor de dongle. Erg handig wanneer de muis mee op reis gaat (zij het in de werktas mee naar een klant, of op vakantie).

Dan nog een laatste feature van deze muis. Het "SE" gedeelte uit de naam. Geen idee waarom ze het zo noemen, maar waar het op neer komt is dat de muis compatible is met het qi draadloos laadsysteem.
Ik heb dan ook een draadloze lader aangeschaft die in het bureau ingebouwd is. Zo kan ik hem daar 's avonds op zetten zodat de muis iedere dag gewoon vol te gebruiken is zonder dat ik me zorgen hoef te maken dat de muis leeg is. Het activeren van het opladen is toch wel wat lastig. De positionering van de muis komt erg nauw.
Ik weet echter niet of dit nu aan de muis of aan de lader zelf te wijten is. Maar goed, het werkt uiteindelijk wel.

Uiteindelijk blij met deze aankoop en hopelijk gaat deze muis ook weer een aantal jaren mee.

Heb jij ook een Corsair Dark Core RGB Pro SE Wireless Gaming Mouse?