OPPO Watch 46 mm Zwart (Zwart)

€ 309,95
Specificaties Android, iOS compatibel en 68g - Bekijk alle specificaties

OPPO Watch 46 mm Zwart (Zwart) Review

Luchtbakker 28 december 2020, laatste update op 2 februari 2021, 505 views Product gekocht

OPPO Watch 46 mm Zwart (Zwart)

Een zeer mooie watch en een lust op het oog. Het werkt zoals je verwacht. Wil je meer weten? Lees dan mijn uitgebreidere review.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Groot scherm
  • Acceptabele accuduur
  • Snelle software
  • Speakers in de watch

Minpunten

• Geen draadloze lader
  • App store blijft mager
  • Geen notificatie geluid via speakers mogelijk

Tadaaa, daar is een erg gewilde Oppo Watch 46mm Wifi (geen LTE).
Na een week wachten is hij binnen, besteld rechtstreeks op de website van Oppo. De reviews online zijn lovend over deze Apple remake, maar is dat ook zo?

Bestellen

De Oppo Watch 46mm is besteld bij Oppo zelf. Met de huidige drukte duurde dat ongeveer 7 dagen voor het in huis was. In tegenstelling tot het buitenland is in Nederland enkel de zwarte variant leverbaar.

Eerste indruk

Bij ontvangst heb je meteen het idee dat je een Apple watch in je handen hebt. Het doosje, layout en zelfs de watch zelf is enorm goed nagemaakt.

Functies & dagelijks gebruik

Functies zoals 5ATM, hartslagmeter etc zijn allemaal aanwezig. Tot mijn verbazing is draadloos laden 1 van de grote missers. Oppo levert een eigen houder mee voor het opladen. Oppo zegt dat hiermee het laden veel sneller gaat. Hier kom ik zo op terug.

Opladen en Accuduur
De accuduur is prima en wat je mag verwachten van zo'n watch. Je kan er met gemak een volle dag mee doen, maar zoals elke high end watch moet je het dagelijks opladen.

50% laden is ongeveer 15 minuten, tot 75% in totaal 30 en 100% ongeveer een uurtje. Met 50% laden kan je met gemak 9 uur doen.

De Oppo watch voldoet naar mijn verwachting, hij is groot (erg groot) maar biedt wel alle functies dat je verwacht van een hedendaagse smart watch. De prijs is naar mijn inziens wel aan de hoge kant, maar is het wel waard.

Eindcijfer: een 8.

Heb jij ook een OPPO Watch 46 mm Zwart (Zwart)?

Hallo
Hoe bevalt de oppo watch nog?
Is het een aanrader?
De watch ook goed te gebruiken tijdens het sporten?
Ik ben op dit moment nog steeds erg tevreden met de watch. Ik heb hem nog niet echt gebruikt tijdens het sporten. Wat me wel opvalt is dat de watch zelf niet detecteert dat je aan het sporten bent. Je moet zelf echt het programma starten.

Mijn vorige watch (samsung gear sport) kon dat wel.

Verder een erg fijne watch.
Kun je mij vertellen of er valdetectie op zit. Ik kan dat niet goed vinden op het net. Er schijnen wel Apps voor te zijn. Ik las op Bright ook een recentie daar wordt dat ook niet duidelijk. De Google wear OS is ook verbetert??

[Reactie gewijzigd door cyberchase op 2 februari 2021 12:17]

Valdetectie zit niet standaard in de watch. Ik kan het in ieder geval niet vinden in de meegeleverde gezondheidsapps. Wellicht is er een app in de store?

Je merkt van Wear OS niet veel. Oppo heeft er zijn eigen schil overheen gegooid en dat is zo heftig dat je bijna niks meer herkend van het OS. Ik merk ook geen vertraging, haperingen of een accu dat onnodig snel leeg gaat. Ik kan op dit moment ruim 2 dagen (wellicht zelfs een 3e dag) met mijn accu doen. Ik draag hem niet tijdens het slapen. Als je hem niet draagt gaat de watch in standby en verbruikt het 2-3% per dag aan stroom.