Corsair Virtuoso RGB Wireless SE Donkergrijs

€ 192,49
Specificaties Bedraad en draadloos RF met USB en 3.5mm - Bekijk alle specificaties

Corsair Virtuoso RGB Wireless SE Donkergrijs Review

RobinNL 28 december 2020, laatste update op 3 april 2021, 1.033 views Product gekocht

Corsair Virtuoso RGB Wireless SE Donkergrijs

De Corsair Virtuoso RGB Wireless SE geeft een goed geluid na het instellen van een eigen EQ preset. De bouwkwaliteit is goed en voelt echt premium aan. De headset zit lekker.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Keuze tussen draadloos en bedraad
  • Ziet en voelt premium aan
  • Comfort
  • Afneembare microfoon
  • Aan/uit indicator microfoon

Minpunten

• Out of the box EQ profiel

Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 5
Ik heb de Corsair Virtuoso RGB Wireless SE gekocht in combinatie met de Corsair ST100 RGB Premium Headset Stand. Deze stand plug je in een USB poort van je computer en met iCUE geïnstalleerd kan je de RGB van de stand aanpassen. De review van de Corsair ST100 RGB Premium Headset Stand kan je hier lezen.

In de doos:
  • Corsair Virtuoso RGB Wireless SE
  • USB wireless transmitter
  • USB oplaadkabel, 1,8 meter lang
  • 3.5mm stereo kabel, 1,5 meter lang
  • Opberg etui
  • Handleiding, garantie
Geluidkwaliteit
De Corsair Virtuoso komt met een aantal EQ presets die via de iCUE software worden geleverd. Van tevoren wist ik dat dit niet niet de beste presets zijn, en dat muziek er minder mee klinkt. Ik heb een EQ preset toegevoegd die in de review van Guru3D stond. Hierdoor klinkt muziek een stuk beter vergeleken met de standaard EQ profielen die door Corsair worden meegeleverd via iCUE. Op dit moment game ik ook met deze preset.

Comfort
De Corsair Virtuoso RGB Wireless SE zit lekker en stevig op je hoofd. Ik was voor de aankoop niet zeker of de oorkussens groot genoeg waren. Toch heb ik voor de Virtuoso gekozen. Inmiddels heb ik de headset een paar uurtjes op. De oorkussens zijn misschien iets te klein, maar voor mij is dit niet storend. Waar ik met mijn vorige headset last kreeg van m'n hoofd door de hardere hoofdband heb ik met de Corsair Virtuoso totaal geen last van een hoofd die een beetje beurs is.

Bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit van de headset is goed te noemen. De Corsair Virtuoso straalt echt premium uit. Zo is een groot deel van de headset van aluminium gemaakt, zoals de oorschelp platen, de microfoon en de connector hiervan. Het is ook mogelijk om de oorschelpen te draaien, wanneer de headset bijvoorbeeld wordt opgeborgen in de meegeleverde opberg etui.

Het enige minpuntje wat ik mogelijk kan vinden is het niet kunnen wisselen van de oorkussens. Ik verwacht op dit moment niet dat dit nodig gaat zijn, maar bij eventuele schade aan de oorkussens was dit wel handig geweest.

Draadloos en bedraad
De Corsair Virtuoso kan je zowel draadloos als bedraad gebruiken, in geval dat de accu leeg is en je volop aan het gamen. Je stopt eenvoudig kabel met de USB Type C uiteinde in de headset en de andere kant in een USB poort van je computer, of de Corsair ST100 RGB Premium Headset Stand in mijn geval. Op de headset switch je naar bedraad en je kan verder gamen. De headset wordt opgeladen wanneer je bedraad speelt. Draadloos moet de headset ongeveer 20 uur meegaan.

In het dashboard van iCUE kan je de accu status zien. Staat dit er niet, dan klik je op de '+', rechts van het woord Dashboard. Klik vervolgens op 'Battery status'.

Microfoon
De headset heeft een afneembare microfoon. Deze is eenvoudig in en uit te pluggen. Dit Op de microfoon zit een knop om de microfoon aan/uit te zetten. Wanneer je hierop drukt krijg je ook feedback te horen ('Mic on' / 'Mic off'). Je ziet zelf ook of de microfoon aan of uit staat. Dit is te zien aan het lampje bij de microfoon. Rood is uit, groen is aan. Het geluid van de microfoon is gewoon goed te noemen.

Andere features
Deze headset zou je bijvoorbeeld ook kunnen gebruiken voor het luisteren van muziek via je telefoon. Bij de headset wordt ook een 1,5 meter lange 3,5mm stereo jack geleverd. De microfoon haal je eruit en je hebt een koptelefoon om muziek mee te luisteren.

Via het programma iCUE kan je EQ profielen aanmaken en deze aanpassen naar je eigen wensen. Ook kan je hier de RGB instellen voor de headset. Hoe erg dit de accuduur aantast heb ik op dit moment nog niet getest. De accuduur wordt hier geplaatst wanneer ik dit heb getest.

Heb jij ook een Corsair Virtuoso RGB Wireless SE Donkergrijs?

Vraag & Aanbod

Prima review, heb je toevallig al ervaring met de accu i.c.m. rgb?
Ik gebruik de headset op dit moment enkel i.c.m. met rgb. De accu gaat zo'n 13-14 uur mee. Zonder rgb heb ik nog niet echt getest.