Logitech G703 Hero

€ 65,95
Specificaties Radiogestuurde muis en 25.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G703 Hero Review

Jeroenneman 28 december 2020, 238 views Product gekocht

Logitech G703 Hero

Ziet er goed uit, gaat lang mee op de accu, is snel op te laden en synct netjes met de verlichting van mijn toetsenbord. De Logitech software ziet er overzichtelijk uit, en biedt veel opties. Verlichting, wanneer de muis in standby moet gaan, aparte profielen per game, DPI-knop volledig configureerbaar.

Pluspunten

• Accuduur
  • Laadsnelheid
  • DPI-knop
  • Subtiele lichtelementen

Minpunten

• Glimmend zwart plastic voor knopjes zijkant
  • Logitech oplaadkabel

Erg fijne muis, en zeker een waardige opvolger voor mijn trouwe MX518. Accuduur is zéér goed. Iemand noemde in een andere review 21u t.o.v. 70 uur voor de G Pro van Logitech. Misschien dat je 21 uur redt als je de LED's op maximaal zet, de polling rate op 1000Hz, en hem volcontinu gebruikt. Ik kom met onderstaande instellingen op makkelijk een hele werkweek:

- Polling rate 250Hz (laten we eerlijk zijn, 1000Hz klinkt leuk, maar heb je écht 1000 keer per seconde een readout nodig? Ik merkte nul komma nul verschil bij gamen of officewerk tussen 1000, 500, 250 of 125 Hz.
- LED brightness: 30%. Feller hoeft van mij niet. Het is dan duidelijk zichtbaar, maar niet afleidend.
- Spaarstand als de muis 5 minuten niet wordt bewogen: heeft weinig nut om de LED's aan te laten staan als je bent lunchen ;)

Opladen is ook zo gedaan. Micro-USB kabeltje erin, en na anderhalf/twee uur weer helemaal vol. De muis geeft netjes een melding op 15%, en dan redt je het nog makkelijk een dag. Dus zodra je de melding krijgt, 's avonds even aan de oplader, en je kunt weer een week vooruit.

Voor de degenen die twijfelen tussen deze en de G Pro: voor mij was de keuze makkelijk toen ik doorhad dat de G Pro de DPI knop aan de onderzijde van de muis heeft zitten. Daar heb je voor snel switchen ingame dus helemaal niets aan. En de G703 is ook nog wat vriendelijk geprijsd. Deze synct de verlichting ook prima met het toetsenbord.

Als ik dan toch minpunten moet zoeken: de knopjes aan de linkerzijkant zijn van glimmed zwart plastic, en niet rubberized zoals de rest van de zijkant. De oplaadkabel die Logitech meelevert heeft een gek "hoekje" eromheen. Je kun die kabel dus niet gebruiken om andere zaken op te laden. Voor mij geen probleem, want zowel mijn muismat als m'n G Pro toetsenbord hebben ook een micro-USB aansluiting, dus 's avonds trek ik de kabel uit één van die twee, en gebruik ik die als laadkabel voor de muis.

Heb jij ook een Logitech G703 Hero?