Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 32PFL7404H Zwart Review

Robbos 29 juli 2010, laatste update op 17 april 2014, 1.157 views

Philips 32PFL7404H Zwart

Pluspunten

• Vele aansluitmogelijkheden (+ USB)
  • Laag stroomverbruik
  • Goeie beeldkwaliteit
  • Dunne rand
  • Handige draaibare voet

Minpunten

• Lange opstarttijd, ook bij het ontwaken uit standby

Aansluitmogelijkheden

En van de redenen waarom ik deze televisie heb aangekocht was vanwege de vele aansluitmogelijkheden.
Met 4 HDMI poorten komen de hedendaagse Full-HD toestellen goed tot hun recht, maar ook o.a. Scarts, s-video, VGA en composiet komen aan bod.

Beeldkwaliteit

Zowel HD als non-HD content kwam naar mijn mening vrij goed over op dit scherm, zeker gezien zijn prijsklasse. Hoe goed de tv-tuner werkt voor zowel analoge en digitale TV weet ik nog niet, want ik heb momenteel geen distributie. Ik gebruik het scherm voornamelijk in combinatie met een Xbox 360, een PS2 en mijn pc. Voor deze taken voldoet het zeker! Ook de responstijd is erg goed en maakt dit een prima monitor. Ik diende wel even ATi overscan op 0% te zetten zodat de pixel mapping goed zat. Wat ik ook leuk vond is de setup waarbij je kan kiezen aan welke zijde van je tv het plaatje het mooist wordt weergegeven. Zo kan je direct je eigen voorkeur selecteren.

Menu en looks

Het menu werkt vrij prettig. Het mag nog een tikkeltje sneller maar werkt vrij responsief. Ook vind ik het leuk hoe je elk apparaat zijn eigen settings kan geven. Zowel softwarematig als hardwarematig vind ik deze tv erg mooi ogen. Ik ben ook vrij te spreken over de dunne rand i.t.t. vele andere televisies. Deze staat erg mooi naast mijn W2408H monitor van HP. Ook de draaibare voet is handig zodat ik kan switchen tussen workstation- en tvkijk-mode.

Varia

Verder vind ik het leuk om een USB aansluiting te hebben. Zoiets is goedkoop, maar toch zijn er heel wat televisies die deze feature missen. Zo kan je vrolijk een harde schijf of USB-stick aansluiten en foto's, muziek, of films bekijken zonder dat je een extra apparaat moet inschakelen. Allemaal zaken die ook het stroomverbruik beperken, iets waar deze tv op zich al goed in is. Niet elke codec wordt ondersteund als je video's via USB wil bekijken, maar algemeen gezien kan je er wel iets mee.
De ingebouwde speakers werken naar behoren.

Het grootste nadeel imo bij dit toestel is de opstarttijd. Het is wel even wachten eer hij gebruiksklaar is, ook wanneer je uit standby komt, maar los daarvan is dit een vrij degelijk toestel voor zijn prijs. Ik heb deze nu 2 weken in gebruik, dus ik kan nog niet zeggen hoe het zich op lange termijn zal gedragen, maar mijn indruk tot nu toe is erg positief.

Heb jij ook een Philips 32PFL7404H Zwart?

Het mindere van dit toestel vond ik ook , voor iets meer geld heb je de 8404 en dan heb je als extra functies het bekende NET-TV erg handige functie en waarvoor je eigenlijk ook philips koopt het ambilight. dat hebben ze wel weer goed opgelost natuurlijk met de 7605 daar zit wel ambilight op en ook het NET-TV compliment.
Dat is waar, zeker de ambilights zouden leuk zijn, maar zoals ik zei, ik gebruik hem voornamelijk in combinatie met mijn pc en ik heb reeds een ambilightsysteem voor pc staan. Ook NET-tv is dus niet echt een vereiste en zo kon hij toch terug iets goedkoper. Ikzelf kocht hem onder de prijs als vermeld in de pricewatch tijdens de solden, namelijk 529 euro.