1 review

Terratec Phase 26 (USB)

Specificaties USB 1.1 geluidskaart - Bekijk alle specificaties

Terratec Phase 26 (USB) Review

bugcyber 27 december 2020, 199 views Product gekocht

Terratec Phase 26 (USB)

Zeer goed voor wat ik toen wilde hebben. - Goede opname kwaliteit - Goede Headphone AMP - 5.1 - optical in en out - Extern en robust - Midi (nooit gebruikt)

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • Extern USB goed geïsoleerd
  • 6 selecteerbare inputs
  • Goede levels bij opname
  • Goede Headphone AMP
  • alles via HW buttons instelbaar (input/output/Asio)
  • Prijs (gekocht voor 150€ in DE ipv 300€)

Minpunten

• USB1.1
  • 96khz enkel beschikbaar als je de input of output deactiveert (wegens beperkte bandbreedte)

Aansluitingen Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
CPU-belasting Score: 4
Drivers en support Score: 4
Deze had ik 12 a 15 jaar geleden samen met een kameraad gekocht voor (150€ het stuk ipv 300€ in een duitse DJ Shop)
Altijd heel tevreden over geweest.

Dit is een professioneel model (wel enkel voor luisteren en enkele opnames gebruikt)
Deze is Extern op USB goed geïsoleerd volledig in metaal met mogelijkheid tot aarding.

Hij heeft 6 selecteerbare inputs Mic, optical in coaxial in, line in 1, line in 2 en phono pre-amp in.
Deze zijn ook zeer goed met een goed dynamisch bereik. (tot 24bit/96khz)

De uitvoer is ook in orde, 5.1 uit, optical, out coaxial out, en een degelijke headphone pre-amp.

betreft drivers heb ik geluk gehad. officieel enkel ondersteuning tot Win XP 64 bit. Maar deze werkte gewoon onder Windows 7. (zowel WDM als Asio) En in windows 10 werd zowel WDM als Asio generiek herkend.
Dat dit generiek was, was geen enkel probleem vermits de alles via knoppen in te stellen was (input/output/asio)

De midi die er ook op zit heb ik nooit gebruikt dus daar kan ik niets over zeggen.

Het enige minpunt was dat je bij 5.1 max 16bit/48khz kon en bij 2.1 in + output max 24/48khz kon. 24bit/48khz kon enkel als je input only of output only ging. (dit wagens de limitatie van usb 1.1 geen 2.0)
nu niet echt een groot nadeel, ik heb niet lang 5.1 gebruikt en het verschil tussen 48khz en 96khz merkte ik toch niet)

Na meer dan 12 jaar is hij toch aan vervanging toe want soms wekt hij niet alles brand maar word niet gedetecteerd of het geluid klinkt zeer onnatuurlijk, als je hem dan enkele dagen uit trekt werkt hij weer goed voor een maand of 2 (vermoedelijk na 12+ dagelijks gebruikt toch ergens een condensator versleten)

Heb jij ook een Terratec Phase 26 (USB)?