Google Pixel 5 Zwart

€ 775,-
Specificaties 6" • 2340x1080 • 128GB - Bekijk alle specificaties

Google Pixel 5 Zwart Review

friendly_emu 27 december 2020, 613 views Product gekocht

Google Pixel 5 Zwart

Voor velen waarschijnlijk een charmant toestel. Al met al te veel (kleine, persoonlijke) nadelen om de telefoon te houden.

Pluspunten

• Software is goed, intuïtief en visueel aantrekkelijk
  • Camera schiet natuurlijke foto's
  • Processor kan alles goed aan, behalve verwerken foto's
  • Voelt licht aan en formaat zal veel mensen aanspreken
  • Prima batterijduur, bij gemiddeld gebruik wel 2 dagen

Minpunten

• Wordt warm bij gemiddeld gebruik
  • Android Auto niet werkend gekregen
  • Speakers zijn ondermaats
  • Bouwkwaliteit niet geweldig

Ik kom van een Huawei P30 Pro, en met verlenging van mijn abonnement zou deze Pixel 5 ongeveer 550 euro zijn. De Pixel 5 had ik gekocht vanwege het charmante totaalplaatje, maar na een week in gebruik ga ik de telefoon toch retourneren. Met name de software-ervaring, de camera en de batterijduur zijn positieve punten. Er zitten wel te veel (misschien kleine, maar voor mij belangrijke) nadelen aan de telefoon.

Zo doet Android Auto het niet met de Pixel 5 (ook na rommelen in de instellingen van de ontwikkelaarsopties), zijn de speakers wat mij betreft ondermaats en wordt het toestel bij gemiddeld gebruik al redelijk warm. Ook zijn er nog een aantal persoonlijke zaken, zoals dat ik het 90hz scherm toch niet echt als een meerwaarde beschouw (ook niet als ik terugga naar een 60hz scherm), dat ik de telefoon toch vrij 'goedkoop' vind aanvoelen en het kleine scherm is toch wat kleiner dan mijn voorkeur heeft. Dat laatste had ik verwacht als een verademing, maar dat is het voor mij toch niet. Over het algemeen zie ik het terug dat Google zich focust op de software van de telefoon, en dat doen ze heel goed. Wat mij betreft blijft de hardware een beetje achter.

Ik snap waarom dit voor gebruikers een ideale telefoon kan zijn, maar voor mij voelt dit te weinig als een upgrade aan van mijn huidige telefoon, waardoor ik het de 550 euro niet waard vind.

Heb jij ook een Google Pixel 5 Zwart?

Vraag & Aanbod

Meer advertenties

Ik kies altijd voor de Pixels vanwege de kale Android ervaring en omdat het altijd als eerste de nieuwste Android en de nieuwste beveilgingsupdates krijgt. Maar ik vind de 5 nog veel te duur en wacht totdat deze wat goedkoper wordt. 719 euro is echt veel te duur.