Raijintek Triton Core AIO Water Cooling Solution Review

AmigaWolf 24 december 2020, 95 views Product gekocht

Raijintek Triton Core AIO Water Cooling Solution

Koelt best goed voor een AIO-waterkoelingsoplossing, maar zag na 2 jaar en 6 maanden al scheurtjes in de Resevoir.

Pluspunten

• Koelt best goed.
  • Best makelijk te monteren

Minpunten

• Lage kwaliteit, zitten allemaal scheuren in de Resevoir.
  • radiator van aluminium.

Koelvermogen Score: 4
Geluidsproductie (min) Score: 3
Werkte goed voor een AIO-waterkoelingsoplossing is aardig stil, maar na precies 2 jaar en 6 maanden toen ik hem wou schoonmaken en ontkalken, zag ik allemaal scheurtjes zitten in de Resevoir en het gedeelte waar de pomp zit, en heb hem toen maar de Alphacool Eisbaer (Solo) met Alphacool NexXxoS XT45 Full Copper 240mm gekocht, wou meteen maar alles hebben in koper, koelt beter, en geen last heb van dat metalen elkaar aantasten wat je kan hebben met de Raijintek Triton Core AIO, omdat de radiator van aluminium is en de CPU koeler van nikkel/koper is, ja met een speciaal goedje gaat het langzamer, hij heeft nooit droog gestaan tijdens gebruik, zat altijd genoeg water in, en werd ook nooit erg heet.

Ik koelde de me Intel Core i7-5775C er mee, die ik OC had naar 4.0GHz, en werd na 35 minuten met Prime95 maximaal 72c, ja weet had het op zijn minst 60 minuten moeten doen, met waterkoeling duurt het veel langer tot de max temp gehaald woord, maar kan het nu niet meer doen omdat ik een nieuwe computer heb.

Het is triest dat er na 2 jaar en 6 maanden zulke scheuren in kwamen, waarschijnlijk veel eerder, alleen viel het me na 2 jaar en 6 maanden pas op, gelukkig heeft hij niet gelekt.

Heb jij ook een Raijintek Triton Core AIO Water Cooling Solution?