Corsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart

€ 102,90
Specificaties Tower • 4 interne bays - Bekijk alle specificaties

Corsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart Review

RoekoeHetDuifje 24 december 2020, laatste update op 25 december 2020, 472 views Product gekocht

Corsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart

Gekocht voor €76,-. Een prima behuizing voor het geld: goede kwaliteit, vrij compact, goede airflow, mooi uitziende, stille en goedwerkende Corsair ventilatoren. Het was wel vrij krap om in te werken, het lukte nog net om met HDD bay de voeding in zijn plek te krijgen.

Pluspunten

• Goede prijs-kwaliteit verhouding
  • Ziet er goed uit (randen van cable cut-outs gebogen, PSU shroud, front panel)
  • Airflow
  • Compact
  • Cable cut-outs + grommets
  • Corsair ventilatoren (stil, verlichting ziet er goed uit, iCue Software werkt goed)
  • Lighting Node Core komt erbij
  • Dust-filters

Minpunten

• Krap om in te bouwen
  • Als je wilt dat je Corsair fans met andere fans/led strips wilt synchroniseren moet je Corsair fans/led strips aanschaffen
  • Waterkoeling mogelijkheden beperkt

Ik heb in deze behuizing een PC gebouwd voor mijn broer. Ik heb voor deze behuizing gekozen omdat het volgens reviews uitstekende airflow had, de lichtjes zagen er op plaatjes goed uit, het had een PSU shroud en de prijs was aantrekkelijk (€76,-).

Bouwproces

Alles ging soepel totdat ik bij het inbouwen van de voeding kwam, de HDD bay moest erin blijven omdat ik een 2TB HDD wilde installeren. De voeding paste maar net, dus er was geen plek meer om overgebleven kabels in de PSU shroud te stoppen: je moet de kabels achter de behuizing plaatsen, met een beetje cable management kan het achterpaneel net op de achterkant van de case geplaatst worden.
Dit was het enige minpunt van het bouwproces, pluspunten: er zijn genoeg cable cut-outs en grommets om je kabels te routen, HDD installeren verloopt soepel.

Plus- en minpunten

Nog enige pluspunten over de kast in het algemeen: airflow is uitstekend, fans doen het goed: zijn stil en verlichting ziet er zeer goed uit (nog beter met het gebruiken van de iCue software), bouwkwaliteit is voor de prijs zeer goed: de kast voelt stevig aan en de randen van cable cut-outs zijn gebogen zodat je je niet snijdt aan de randen.
Een minpunt is dat deze behuizing beperkte waterkoeling mogelijkheden heeft: aan de bovenkant van de behuizing zal de radiator tegen je RAM/moederbord (heatsink) zitten. Aan de voorkant is er mogelijkheid voor een radiator tot 280mm (met HDD bay) en 360mm (zonder HDD bay).

Deze kast is naar mijn mening een goede bang for the buck, kwaliteit is zoals je van Corsair kan verwachten, het is een vrij duur merk maar dit 'budget' model is nog steeds van goede kwaliteit, de bijgeleverde fans doen het ook goed, ze zorgen voor goede airflow terwijl ze vrij stil zijn.

Heb jij ook een Corsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart?

Vraag & Aanbod

Waar sluit jij de 3 pins aansluitingen op aan dan ? Vind rare bedoeling geen pwm ventilatoren :(
De 3 pin aansluitingen van de fans kan je gewoon aansluiten op de 4 pin aansluitingen op je moederbord hoor, hier een artikeltje dat het uitlegt.
Dat begrijp ik , als je zoveel aansluitingen hebt op je mobo, maar toch gemiste kans vind ik persoonlijk voor deze dure kast.

[Reactie gewijzigd door JayJay op 27 februari 2021 18:21]

Ohh, zo bedoel je dat. Dan is de enige oplossing die ik kan bedenken fan splitters aanschaffen.. Er komt namelijk geen fan hub/controller bij, alleen maar zo'n controller voor de RGB van de fans.
Hoeveel USB ports heeft de case in totaal? Ik zoek een nieuwe case en ik vind dit redelijk belangrijk.
De case heeft 2 USB poorten, beide USB 3.2 (Gen1, 5Gb/s).