ASRock B450 Pro4

Specificaties Socket AM4 • ATX • AMD B450 chipset - Bekijk alle specificaties

ASRock B450 Pro4 Review

gas0line 24 december 2020, 115 views Product gekocht

ASRock B450 Pro4

Heb dit bordje nu bijna 2 jaar voor mijn backup PC waar ik 2 systemen (dualboot) op draai. FIjn dat ie 2 Nvme aansluitingen heeft en dan nog eens 4 HD/SSD's. Draait probleemloos.

Pluspunten

• Nette layout
  • Featureset 2xM2, 4xSATA
  • Uitgebreide bios

Minpunten

• Nieuwe APU's van AMD niet ondersteund

Layout Score: 5
Wilde een simpel niet te duur systeempje ernaast bouwen. En op dit bordje uitgekomen. Draait als een tierelier en heb er geen problemen mee gehad. Voor mij was o.a. de keuze voor dit bordje ivm de 2 M2 drives die erop zitten.

Jammer dat deze bordjes, maar dat ligt schijnbaar meer aan AMD, niet de nieuwe APU's ondersteunen. Had er eerst een 2200G in en later een 3400G. Had dit bordje voor de toekomst gekocht want gehoopt dat hier uiteindelijk een 4600G in te gebruiken. Omdat daar geen bios ondersteuning voor komt maar mijn oude Ryzen 2700X erin gezet met een GT1030. Nog steeds zuinig, maar kan beter.

Met de 3400G zat ik rond de 45W met licht werk. Prima dus. Denk dat zelfs nu nog dit een goed bordje is als je er de juiste CPU bij kiest.

Foto is nog met de APU erin.

Heb jij ook een ASRock B450 Pro4?

Vraag & Aanbod