1 review

One For All Contour 8

€ 15,99

One For All Contour 8 Review

effem 24 december 2020, 567 views Product gekocht

One For All Contour 8

Fantastische afstandsbediening. Flexibel en goedkoop

Pluspunten

• 8 apparaten direct selecteerbaar
  • goede support
  • je kunt zelf keys herdefinieren
  • ligt lekker in de hand

Minpunten

• labeling apparaat toetesen

Configuratie Score: 3
Ik heb deze remote gekocht omdat ik een TV, twee set top boxen (een Ziggo Mediabox en een Humax) en een home theatre set heb, en eigenlijk beu was dat ik 4 remotes had liggen.

Ik heb hiervoor een Oneforall smart control 5 geprobeerd. Deze is een stuk duurder (eur 34.99 vs eur 10.42 op het moment van schrijven). De smart control 5 kan iets meer maar heeft geen toetsen om direct een apparaat te kiezen, maar een devices toets waarmee je door alle alternatieven itereert. Dat is redelijk onhandig want als je van STB naar TV wilt moet je 4x op die devices knop drukken.

Dat vond ik niks en daarom heb ik de Contour 8 geprobeerd. Die heeft geen macro mogelijkheid, maar in de praktijk lijkt dat nauwelijks een gemis.

Het programmeren is een beetje klooien. Dat gaat met codes die je moet invoeren, en sommige merken hebben meer codes. Echter, als je er niet uit komt of een apparaat hebt wat er niet in staat is de helpdesk heel behulpzaam.

Verder is het ook mogelijk om codes te leren, dus je kunt bv als je in mode SAT bent de AV toets herprogrammeren zodat ie toch naar de TV gaat en je bronselectie kunt doen.
Er zijn twee toetsen die meestal wel vrij zijn (apps en TV) en die kun je ook prima herdefinieren.

De device toetsen hebben wat crappy namen. Er is nog wel een VCR knop maar geen STB. Bij mij zit de STB dus onder SAT.

Ik kan nu met een remote alle 4 de devices bedienen met alle functionaliteit die ik normaal gebruik (incl bedienen van apps op mijn smart TV).

Enige ding waar ik tegenaan gelopen ben is dat ik mijn tweede STB niet onder het knopje MP3 kon hangen. Hangt nu dus onder DVB-T. Kan ook aan mij liggen dat dit niet lukte.

Heb jij ook een One For All Contour 8?