Zalman VF900-Cu Review

anti-rsca 18 september 2007, laatste update op 11 mei 2009, 2.679 views

Zalman VF900-Cu

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Goed koelvermogen
  • Uiterst stil wanneer op 5~6V
  • Mooie look

Minpunten

• Minieme negatieve eigenschap: stofophoping tussen de fijne bladen

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 5
Ik heb de VF900 op m'n X850-XT geļnstalleerd als vervanging van m'n VF700 (reden hiervoor: ik vond de heathpipe wel cool uitzien :) ). Eerst dacht ik dat de heathpipe niet zoveel ging uitmaken, maar nu blijkt dat deze m'n kaart toch nog 2 graadjes koeler houdt dan de VF700.

De cooler komt standaard geleverd met de blauwe heathsinks en een Fanmate 2 (dit miste ik bij de VF700 spijtig genoeg).
De cooler is vrij compact en was heel makkelijk te installeren. De prijs was ook niet mis ¤36,51 (BTW incl.) Wat helemaal niet mis is.
Ik heb hierbij wel nog een tube coolpasta Artic Silver 5 gekocht.

Update:

we zijn nu ... een dik half jaar later en ik ben nog steeds uitermate tevreden van deze cooler. af en toe moet hij wel eens worden uitgeblazen, zodat de ruimte tussen de koperbladen niet opgevuld raakt, maar dat is het minste van m'n zorgen.

Update 16/04/2007:

Nadat m'n systeem verhuist is naar m'n Antec Nine Hundred, laat deze Zalman echt zien wat hij in z'n marge heeft. De temperaturen zijn met gemiddeld 5° graden gezakt, stressed zelfs 8-9°C. Het geluidsniveau is nog steeds muisstil wanneer ie op minimum toerental draait.

Update 18/09/2007:

De cooler is op minimum niveau nog steeds amper hoorbaar, maar op max niveau is het geluid wel een beetje luider geworden, kan ook beetje van het stof zijn, maar zoveel zit er niet tussen. Maar anyway, na bijna dagelijks 8-9 uur te draaien, soms zelfs 4-5 dagen aan een stuk, is het wel normaal dattie wat sleet toont op den duur.

Update 11/05/2009:

De cooler doet het nog steeds prima, overlaatst de koelpasta eens vernieuwd, deze begon namelijk te verstenen, de koelprestaties zijn daarna dan ook weer wat omhoog gegaan.

Heb jij ook een Zalman VF900-Cu?

Kan er op 2 komen.

-Prijs (33 is wel wat "hoog")
-Dumpt warme lucht niet buiten kast.

geniet iig van je nieuwe koeler :)
er zat een fanmate 2 bij he... dus dat zit ook in de prijs inbegrepen...
heb wel interesse in die 700cu... wat is een vriendenprijsje voor jou? :P
Bij mij scheelde het wel wat meer dan 2 graden eerder iets van 10-15c op een X1900.

Zelf zou ik de Acclero X2 nemen die heb ik ook gehad en die coolt iets minder maar is super stil en maar 16 euro.
het scheelt zich 2 graden met de VF700-Cu he, niet met de standaard cooling.... misschien had je dit misbegrepen?

Grtz
Koelt minder?

Check: http://www.madshrimps.be/...&artpage=1774&articID=405

Na de Sytrin komt de X1, vergelijkbaar met de X2 :) Heb em zelf ook en ben er dik tevreden over, zie

http://tweakers.net/productsurvey/survey/2485 ;)
De VF900 koelt meer
Dus voor 2 graden is die extra 15 euro eigenlijk niet waard, ziet er alleen wat mooi uit :) .

Succes ermee.
2 graadjes maar... wat een geld verspilling
Is je overclockability er nog op vooruitgegaan? :)
Heb ik niet zozeer getest, ben niet zo'n overclocker, maar ik denk wel dat het verschil maakt...
Jammer dat je niet alles eruit kan halen ;) deze vga koeler heeft heel wat in zijn mars, maar je ziet dat de vf-700 ook al korte metten maakt met de hitte van je kaart :)