Samsung Galaxy S20 FE 5G (6GB ram, 128GB opslag) Blauw

€ 437,-
Specificaties 6,5" • 2400x1080 • 128GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S20 FE 5G (6GB ram, 128GB opslag) Blauw Review

Pauline14456 22 december 2020, 1.102 views Product gekocht

Samsung Galaxy S20 FE 5G (6GB ram, 128GB opslag) Blauw

Prima telefoon in de duurdere middenklassers. Touchscreen is echter zeer instabiel.

Pluspunten

• Processor
  • Waterdicht

Minpunten

• Touchscreen instabiel
  • Geen 3,5mm jack poort

In combinatie met een abbonement is deze telefoon rond de 560 euro een prima prijs/kwaliteit telefoon. Losse toestelprijs rond de 700 euro is echt aan de hoge kant.

In vergelijking met de Samsung Galaxy S20 5G zeggen de specs dat dit scherm iets minder scherp zou zijn. Of dat een minpunt is hangt van de eisen af die je stelt en hoe goed je ogen zijn. Persoonlijk vond ik de SoC belangrijker dat bij de Samsung Galaxy S20 FE 5G beter is, dan bij de gewone S20 5G variant. Verder wordt het platte scherm zonder afrondingen als minpunt genoemd, ook dit vind ik zeer persoonlijk aangezien mijn voorkeur uitgaat naar een plat scherm.
Ondanks de grootte was de telefoon wel handzaam.

De batterij gaat bij gemiddeld tot matig intensief gebruik van 07:30 tot 23:30 van 100% naar ongeveer 30%. Hierbij staan 5g, wifi, 120hz en Bluetooth altijd aan.

Verder speelde voor mij persoonlijk waterdichtheid een belangrijke rol, wat niet veel merken meer aanbieden met garantie.

Een nadeel vond ik dat er geen oplader en koptelefoon tegelijkertijd in de telefoon kunnen, maar dit is helaas bij veel telefoons tegenwoordig.

Het touchscreen heeft grote problemen bij het gebruik van multitouch. Soms registreerd het scherm ghost touch en soms registeerd het scherm helemaal geen aanrakingen. Dit was heel erg merkbaar tijdens het typen met 2 duimen en het scrollen dat ineens stopt met werken. Samsung zou hier aan werken dmv software updates, maar deze hebben nog altijd niet het probleem verholpen. Volgens Samsung helpdesk hebben mogelijk de BeNeLux telefoons minder vaak dit probleem, dan de Europa telefoons. Door dit probleem wordt de telefoon onbruikbaar.

Al met al prima telefoon, maar door de touchscreen problemen geretouneerd. Heel jammer want dit was verder echt een top middenklasser.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S20 FE 5G (6GB ram, 128GB opslag) Blauw?

Vraag & Aanbod

Dank voor je review. Ik zat ook aan deze telefoon te denken, maar die touchscreen problemen zijn echt een dealbreaker voor mij. Samsung lijkt de problemen niet met een software update te kunnen fixen, wat doet vermoeden dat het een hardware issue is.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.