Tweakers zegt: 7,5

Cyberpunk 2077, Windows

€ 32,35
Specificaties PC • Actie, RPG, Shooter • 18 jaar - Bekijk alle specificaties

Cyberpunk 2077, Windows Review

Palm_freemium 21 december 2020, 195 views Product gekocht

Cyberpunk 2077, Windows

Leuke game, goeie timesync. Ik speel op Geforce Now en heb een crash ervaren met zo'n 10 tot 15 uur in de game.

Pluspunten

• Sfeer
  • Gameplay
  • Geen levelscaling

Minpunten

• Geen levelscaling
  • Slechte launch

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 5
Geluid Score: 4
Besturing Score: 5
Stabiliteit Score: 3
Ik had mezelf voorgenomen een tijdje te wachten met het aanschaffen aangezien mijn video kaart een upgrade nodig heeft en met games van dit formaat kun je beter een maandje wachten voordat de meeste bugs zijn platgeslagen. Van het weekend kon ik het echter toch niet laten en heb ik een key gekocht op cdkeys.com voor GOG a € 40,- en stream ik deze via Geforce now, ik heb dik 10 uur in de game zitten en één crash gehad, verder wel eens een item in de lucht zien hangen maar het valt mij erg mee met de bugs.

Ik heb de graphics allemaal omhoog geschroefd naar Ultra, de resolutie is beperkt tot HD maar ik speel op een 24" monitor dus Night City ziet er prachtig uit. Destijds vond ik de release van de witcher zeer tegenvallen en maakte geen indruk Cyberpunk doet dat zeer zeker wel. Ik las hierboven dat iemand liep te mopperen over het drugs gebruik, de sex shops, alcohol gebruik e.d. maar dit helpt alleen maar meer om de sfeer te zetten, Night city voelt echt aan als een dystopie. Het verhaal kan mij gelukkig wel boeien, maar er zitten net even te veel toevaligheden, ik bedoel hoe vaak komt het voor dat je een kogel door je kop overleeft, dit voelt een beetje als lui schrijwerk. Gameplay technische is alles lekker strak, je ziet wel aan de game dat het gericht is op een controller, dit is gelukkig hoe ik het liefst mijn casual/single player games speel.

Waar ik me wel over verbaasd heb is toen ik een paar thugs op straat aanviel en compleet geowned werd, dat zie je wel vaker in shooters met een RPG element, maar als ik een submachine gun op iemands hoofd leeg en hij alsnog op me afkomt stormen en me in elkaar trapt breekt dit toch een beetje de immersie. Verder heb ik nog niet zo heel veel te maken gehad met de politie, maar soms sta je naast ze en krijg je gelijk een wanted level een andere keer rijd je over een aantal omstanders en gebeurt er niets.

Als ik het internet mag geloven zou het een onspeelbaar bugfest moeten zijn maar dat is niet mijn ervaring, waarschijnlijk is er al het nodige gepatched sinds release en denk dat de 7.5 erg laag is. Ik hoop CD Projekt Red nog even lekker doorgaat met het uitbrengen van patches en de laatste problemen en rare dingen ook oplost.

Heb jij ook een Cyberpunk 2077, Windows?