Tweakers zegt: 8,5

Samsung Galaxy S20 4G 128GB Grijs

€ 681,-
Specificaties 6,2" • 3200x1440 • 128GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S20 4G 128GB Grijs Review

siriusalpha00 21 december 2020, 372 views Product gekocht

Samsung Galaxy S20 4G 128GB Grijs

De kwaliteiten van cameras, processor, batterij en android implementatie zijn in andere reviews uitgebreid geanalyseerd. Het is een geweldige telefoon voor iemand die van een wat oudere galaxy S serie telefoon komt. Er is echter een heel groot minpunt, dat helaas geldt voor bijna alle smartphones met deze capaciteiten.

Pluspunten

• beeld
  • snelheid
  • interface
  • cameras
  • batterijduur

Minpunten

• extreme kwetsbaarheid
  • materiaal behuizing
  • geexponeerd scherm tot rand
  • niet zelf te vervangen batterij

Er is echter een heel groot minpunt, dat waarschijnlijk helaas geldt voor bijna alle smartphones met deze capaciteiten tegenwoordig.

Deze smartphone is belachelijk kwetsbaar, reparaties moeilijk of heel duur, en ik denk dat dit bewust design is.

Zonder hoesje is het product onhanteerbaar, want zo glad dat zowaar het erg moelijk is hem niet te laten vallen.
Door het randloze ontwerp van het scherm is het vrijwel onmogelijk een afdoende bescherming rondom te garanderen met een hoesje, tenzij je hem in een volledige rondom hoesje steekt, wat de hanteerbaarheid weer niet ten goede komt.

De body is volledig glas, dit geeft bijzonder weinig tolerantie naar impacts of vallen, en maakt de telefoon extreem kwetsbaar, zelfs met een beter hoesje zoals een Urban Armor Gear Plasma...

Ik had hiervoor een Galaxy S4, met een GlobalBallistic hoesje, het siliconen jasje was voldoende om de telefoon 6 jaar lang en 10-tallen valpartijen te laten overleven.

Deze Galaxy s20 in UAG plasma hoesje viel 1x van 60 cm hoogte op zijn linker onderhoek op de vloer, en het scherm was gebroken. 260 euro schade! ik zal nu een otterbox defender nemen in de hoop dat het een beetje helpt.

Een 2e minpunt is dat je de batterij niet zelf kunt vervangen, en dat deze operatie 65 euro kost ( galaxy s4 batterij was 10 euro)

Ergens vindt ik het schandalig wat Samsung hier presenteerd:
Het is weinig duurzaam, de kwetsbaarheid is gigantisch voor een apparaat wat bedoeld is voor dagelijks gebruik en handling in diverse situaties, en al helemaal als ik dit afzet tegen de prijs. Men krijgt de indruk dat de kwetsbaarheid bewust design en onderdeel van het verdienmodel is. Dus een peperdure consumable...Mij persoonlijk kan het geen knal schelen of zo een smartphone nou 8,9, 10 of 12 mm dik is, en of er nou 1mm rond het scherm is of niet. Maar duurzaamheid is wel een punt. ik denk dat de (europese) overheid wat meer eisen zou mogen stellen in dit opzicht, zodat er minder energie en grondstoffen in de vuilcontainer gaan, bijvoorbeeld door de wettelijke garantie en eisen op deze apparaten op te trekken en uit te breiden.

Samenvattend ben ik heel tevreden over de werking van de telefoon maar extreem ontevreden over het zeer kwetsbare design van dit gebruiksvoorwerp, en de daaruit volgende verspilling.

Daarom geef ik de kwalifikatie: Slecht.
Foei Samsung en overige smartphone industrie!

Heb jij ook een Samsung Galaxy S20 4G 128GB Grijs?

Vraag & Aanbod