Specificaties Videokaartkoeling (actief gekoeld) - Bekijk alle specificaties

Zalman VF700-Cu Review

dun beer 12 mei 2006, laatste update op 12 mei 2006, 757 views

Zalman VF700-Cu

Pluspunten

• Een overkill voor de 6600.
  • Ziet er mooi uit, hier kan ik mee voor de dag komen op lanparty's
  • Blaast de B
  • Ramgeheugen heatsinks.

Minpunten

• Paste niet geweldig.
  • Ik heb een HSI heatsink moeten aanschaffen zodat hij paste (op sommige 6-series nodig)
  • Instalatie was een beetje behelpen met zo'n zwaar ding.

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 5
Erg erg goede koeler.
Ik wou mijn geflashte 6600 (orgineel een 6200) verder overclocken. normaal haalde ik core/mem = 430/670 Mhz.
En liep hie Idle op 56 graden. (mede omdat op de 6200 van sparkle echt een verlepte koeler zit. Stressed werd hij dan ook 80 graden.
Met deze koeler kan ik hem (stabiel) overclocken tot 560/675. Dit scheelt in peformance een hoop. hij loopt nu maximaal op 52 graden. (onder de IDLE temperatuur van voor dat hij zo ver was overclocked!)

Ik zat te twijfelen tussen de Coolviva van coolermaster of deze, de keuze is op deze gevallen omdat deze niet zo duur was (In vergelijking met de coolviva) en ik zach in reviews dat hij zelfs beter koelde dan de standaard koeling op een x800. Terwijl de coolviva maar iets beter coolde dan de standaard koeler op een 9600 pro.

Als je twijfeld zou ik zeggen : Neem direct deze! het hij echt niet duur. en heeft een erg lage Koelvermogen/prijs verhouding. erg ideaal dus. Dit is zeker geen slechte koop. al heb ik in reviews gelezen dat hij de nieuwste kaarten niet zo goed meer koelt. hij koelt mijn kaart dus echt als een beer.

Ik had tijdens de instalatie echter wel één probleem met de ramgeheugen heatsinks. de beugel die achterop moet kwam in aanraking met mijn Ramheatsink. (zie vage foto) ik moest het ram geheugen verder naar achterplakken en een stuk van het beugeltje afzagen, zonde natuurlijk, want mocht ik een keer een nieuwe kaart willen koelen met andere mounting holes past hij niet meer.

Verder vind ik de ramheatsink goed, ze worden warm geduurdende spelen, dat is een goed teken , het betekend dat ze warte opnemen. en dat de Termaltape zo slecht nog niet is.

In mijn kast zitten 6 fan's waarvan twee uit een oude voeding. daar komt deze koeler op 12V echt niet boven uit. maar als je gelijk bent aan geluid als suiker voor regen dan is 12 volt geen goede oplossing. maar ook op 2000 toeren maakt hij al een stuk minder geluid. ik kan hem via Speedfan gewoon regelen.

Verder hem ik arctic silver 5 koelpasta gebruikt. omdat ik wel goed wil hebben.

• AMD 3000+ (clawhammer)
  • Sparkle Geforce 6600 (origneel 6200)
  • Windows XP

Heb jij ook een Zalman VF700-Cu?

Jep, deze cooler is echt heel goed!!! Ik heb hem geruime tijd op m'n X850-XT gehad en de prestaties hiervan waren uitmate goed, vergeleken tov de standaard cooling dat erop zat.

De hoofdreden waarom ik deze zalman er opzette, was dat hij stil was en dat is hij ook.

Nu heb ik een VF900-Cu, iets compacter, maar met een heathpipe, koelt nog een klein beetje beter dan de VF700. Wie een VF700 wil kope, contact me, ik hem m'n oude hier nog liggen, voor een vriendenprijsje ;)

Anyway, nog veel plezier met de cooler!
ja ik gebruik hem nu ook al een ruime tijd..koelt goed en lekker stil.samen met de cpu koeler ook van zalman (de zalman 7700 cu) houden ze mijn systeem lekker koel.

wilde alleen ff een opmerking maken naar je kast..
als je je kabels netjes bijelkaar wikkelt met bv kabelbindertjes dan kan je een aantal fans gewoon stil zetten als je pc idle draait..met full load..bv gamen kan je 1 of twee fans xtra aan zetten...dit zou je kunnen doen bv met de zalman ZM-MFC1.
succes
Mooie en duidelijke survey op wat taalfouten na.

@ posters hierboven: reacties zijn niet bedoeld voor ervaringen, die horen in een eigen survey :)

(tips zijn natuurlijk wel ok :7 )