Inventum RK140ZW - Rijstkoker Review

Major Oof 20 december 2020, laatste update op 21 december 2020, 150 views Product gekocht

Inventum RK140ZW - Rijstkoker

Op zich een heel fijne rijstkoker, heb er best lang (anderhalf jaar, denk ik) plezier van gehad totdat ik 'm ''per ongeluk'' liet vallen. Het apparaat moet best goed worden schoongehouden.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Geschikt voor pasta en groenten/aardappelen

Minpunten

• schoonmaak
  • kwaliteit
  • duurzaamheid

Zoals gezegd, ik kreeg opeens schimmel op plekken waar ik niet eens bij kon zonder het apparaat helemaal uit elkaar te schroeven. De kom moet ook spotvrij zijn anders brand het ongelooflijk snel aan op het hitte element.
De deksel vind ik kwalitatief wat minder. Bij intensief gebruik (dagelijks) gaat deze heel snel los zitten en sluit hij niet meer goed.
Het stoom kapje is ook puur voor esthetische doeleinden want of je het open of dicht doet, stoom komt er net zo hard door.

Hij is ook zeer geschikt voor andere voedselwaren naast rijst. Ik stoom er prima groenten en aardappelen in. Ook pasta is geen enkel probleem.
Ik kom thuis van het werk, smijt groenten en aardappelen in de rijstkoker, vlees in de airfryer. Ik zet ze aan, ga de hond uitlaten, en wanneer ik terug kom kan ik gelijk eten. Zeer geschikt voor de singles onder ons. Niet te groot, maar groot genoeg voor je maaltijd.

Heb jij ook een Inventum RK140ZW - Rijstkoker?

Vlotte review, zet er enkele afbeeldingen bij ter illustratie. En hoe lang heb 'm gebruikt ?

[Reactie gewijzigd door OPELOPA op 20 december 2020 20:57]

Als ik 'm nog had dan deed ik het. Heb 'm een paar weken geleden ingeleverd bij Wecycle.