ASUS ROG Strix X570-E Gaming

€ 279,-
Specificaties Socket AM4 • ATX • AMD X570 chipset - Bekijk alle specificaties

ASUS ROG Strix X570-E Gaming Review

JelteB 20 december 2020, 371 views Product gekocht

ASUS ROG Strix X570-E Gaming

Uiterlijk is strak en mooi afgewerkt, inclusief de RGB op de VRM-heatsink. Veel aansluitingen voor RGB, PUMP/AIO headers. Dual-ethernet + Wifi + Bluetooth geïntegreerd komt regelrecht uit een droom. I/O volgestopt met USB3. Installatie zeer makkelijk door ASUS software voor directe driver installatie: zorgt ook voor fan controle vanuit windows!

Pluspunten

• Postcodes
  • Dual-Ethernet+Wifi+Bluetooth!
  • Uitstekende VRM's
  • Overzichtige BIOS
  • Nette RGB implementatie
  • ASUS Software

Minpunten

• Weinig fan headers
  • Chipset fan aanwezig

Layout Score: 4
Een moederbord van €300+ nu te krijgen voor €250(+promo's), een uitstekende deal. Goede combinatie met mijn 5900X en 3600C16!
Uiterlijk is strak en mooi afgewerkt, inclusief de RGB op de VRM-heatsink. Veel aansluitingen voor RGB, PUMP/AIO headers; alleen niet genoeg fan headers voor mijzelf. Twee M.2 slots geïntegreerd met heatsinks in de cover.
USB BIOS flashback zeer handig voor Ryzen 5000. Dual-ethernet + Wifi + Bluetooth geïntegreerd komt regelrecht uit een droom. I/O volgestopt met USB3. Chipset fan helaas wel aanwezig, maar niet hoorbaar.

Je krijgt er ook nog mooie, RGB-glanzende stickers bij! ;)
Nu een maand in bezit; een echte aanrader voor iedereen die net ietsje meer dan standaard wilt uitgeven voor een moederbord met het volledige pakket.

Heb jij ook een ASUS ROG Strix X570-E Gaming?

Vraag & Aanbod

Chipset fan helaas wel aanwezig, maar niet hoorbaar.
Ik hoop dat dat zo blijft voor je. Op mijn X570-E Gaming begon deze na een paar maanden duidelijk hoorbaar te worden. Ik heb 'm ondertussen verwijderd en met de airflow die de koeler van mijn videokaart over de chipset heen genereert blijft deze nu meer dan koel genoeg. :)
Ik hoor dat inderdaad wel vaker. Ik houd het in de gaten, laten we duimen dat het voor mijn setup zo blijft.
Goede tip! Ook erg vreemd, waarom draait die fan uberhaupt, is toch helemaal niet nodig behalve als je pcie4 nvmes draait?
Die fan draait *altijd* op dit moederbord. Er zit wel een soort fancontrol op, maar daar heb je zelf geen invloed op. Zonder fan wordt 'ie toch aardig warm dus enige vorm van actieve koeling is wel nodig, maar zoals ik al zei mijn videokaart genereert genoeg airflow om de chipset te koelen. Al heb ik daar wel de 0rpm modus van mijn videokaart voor moeten opofferen, maar de fans van mijn videokaart zijn lekker stil dus geen last van. :)

[Reactie gewijzigd door Wildfire op 23 december 2020 20:55]