Intel NUC Kit NUC8i5BEK

€ 390,83
Specificaties (HT)PC barebone met Intel Core i5-8259U - Bekijk alle specificaties

Intel NUC Kit NUC8i5BEK Review

e.vanderavoird 19 december 2020, 543 views Product gekocht

Intel NUC Kit NUC8i5BEK

Prima apparaat. Doet wat het moet doen en heeft behoorlijk power in huis. Ventilator is het zwakke punt.

Pluspunten

• Snel
  • Stil
  • Support van Intel

Minpunten

• ventilator stuk gegaan

Geweldig klein machientje voor kantoorwerk - echt wel een klein krachtpatsertje; 16Gb RAM erin en een M.2 SSD drive en vlammen maar.
Inderdaad - het is geen game machine. De videokaart is niet om over naar huis te schrijven. Maar wat heb je nodig? Hij stuurt bij mij een 34inch monitor aan en meerdere monitoren is ook geen enkel probleem.

Ik gebruik hem zelf ook regelmatig voor audiowerk (met name mixen) in Reaper en dat is helemaal prima.

Er is één zwak punt; de koeler. Die is bij mij stuk gegaan (harde herrie, aanlopend geluid). Ik ben niet onhandig, maar dit was zelf niet te repareren. Moest echt vervangen worden. Ik heb daarvoor een support case aangemaakt bij Intel en heb binnen een werkweek een nieuw apparaat toegestuurd gekregen en het probleem is dus ook opgelost. Hopelijk gaat deze fan iets langer mee.

Heb jij ook een Intel NUC Kit NUC8i5BEK?